Partities verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fab300

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Hallo,
Hier nog een vraag: Hoe kan ik een partitie van een schijf verwijderen? In het Windows Computerbeheer (in Systeembeheer) kan ik wel naar Schijfbeheer, maar mijn twee partities die ik heb gemaakt worden er weergegeven als Logische schijven. Met een programma als Partition Magic gemaakt, ik weet niet meer precies welke (na computer opschoning behoorlijk veel verwijderd...:() maar in elk geval kan ik het niet meer verwijderen. Aangezien ik geen backup-partitie hoef en ook geen Reserve schijf wil ik die graag verwijderen. Iemand idee hoe?
Grtz. Fabian.

Ik zie ze niet ertussen staan:
minitool.png

Maar wel hier:
dezecomputer.png

Je hebt nog 2 partities staan die niet benoemd zijn .Die van 12gb en die van 50 gb.
Of die benoemen of deleten en toevoegen aan C en E.

Eh... Misschien een beetje een domme vraag, maar hoe verwijder ik een partitie zodat ik weer één grote schijf heb?

Als je die partitie aanklikt zie je boven in de werkbalk "delete".
Klik daarop en kies linksonder voor apply.

als dat gedaan is klik je de partitie aan die je wilt vergroten.links in het venster komt nu een regel:move/rezise
klik dat aan....je krijgt een popup van de partitie....ga met de muis op de rechter vertikale lijn staan en maak met muisklik inhoudend een schuifbeweging naar rechts.Je partitie wordt groter....kies voor apply

Je kunt ook gewoon de 12gb en 50 gb benoemen.Dan heb je 4 partities.

Laatst bewerkt:
En inderdaad, het werkt. Dankjewel!

En over de 12 GB en 50 GB: Ik heb liever niet 4 partities, dat was de vraag juist. Ik had ze een keer gemaakt maar ik wilde ze weer terug halen. Maar het maakt nu niet meer uit, vraag opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan