marloes72
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 apr 2007
Ik heb een nieuwe Toshiba laptop. Hierop is windows 8 voor geïnstalleerd. Ik ben gewend om een aparte partitie voor mijn bestanden te maken. Maar vraag me af of dat nu wel kan i.v.m. de herstel partities. Werken die dan nog gewoon? Er is nu 1 EFI-systeempartitie. En er zijn 2 herstelpartities En 1 primaire partitie waar Windows 8 op staat. Kan ik de herstelfunctie nog gebruiken als ik die laatste partitie met Windows 8 splits in een deel voor het systeem en een deel voor mijn bestanden? Of ben ik dan alsnog de nieuwe partitie en dus al mijn bestanden gewoon kwijt als ik ooit zou moeten herstellen? En heeft het tegenwoordig überhaupt nog meerwaarde om je bestanden op een aparte partitie te zetten? Of kun je Windows 8 ook herstellen zonder dat er iets aan je bestanden veranderd wordt? Als het wel meerwaarde heeft en het ook zonder problemen kan, hoe kan ik het dan het best doen? Met EasUS Partition Manager (dat ik al vaker gebruikt heb) of liever gewoon in Windows? En hoe pak ik dat aan? Is 100 Gb voor Windows 8 genoeg? Dan zou ik de primaire partitie dus moeten verkleinen tot 100 Gb? En daarna de overgebleven ruimte toewijzen aan een nieuwe primaire partitie? Die zal dan ongeveer 600 Gb zijn.
Laatst bewerkt: