Terracotta Pie
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 jun 2010
Ik heb een probleem met mijn harde schijven van mijn laptop.
Ik heb 2 schijven,
C: is voor Vista, deze gebruik ik op school, en hier staat dan ook het meeste op
D: is voor Windows 7, hier staan maar een paar dingen op.
Het probleem is dus dat mijn Windows 7 schijf ongewoon vol is geraakt.
Ik heb een programma gedownload genaamd TreeSize. Daar kom ik uit op ongeveer 45 GB gebruikt, terwijl mijn schijf 137 GB groot is.
Als ik echter bij mijn Schijfbeheer kijk (zie plaatje) Zie ik dat ik nog maar 4,36 GB vrij heb op mijn D schijf.
Ik denk dat de reden dat mijn D schijf zo ongewoon vol raakt is dat mijn backups op de D schijf worden opgeslagen.
In mijn schijfbeheer zie ik wel nog een extra volume (bovenaan 11,72 GB)
Ik denk juist dat deze bedoeld is voor de backups.
Dus eigelijk heb ik 2 vragen:
- Hoe verwijder ik gemaakte backups die op mijn D schijf staan?
- Hoe zorg ik ervoor dat mijn backups voortaan op dat volume van 11,72 GB wordt opgeslagen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt.
TC.
Ik heb 2 schijven,
C: is voor Vista, deze gebruik ik op school, en hier staat dan ook het meeste op
D: is voor Windows 7, hier staan maar een paar dingen op.
Het probleem is dus dat mijn Windows 7 schijf ongewoon vol is geraakt.
Ik heb een programma gedownload genaamd TreeSize. Daar kom ik uit op ongeveer 45 GB gebruikt, terwijl mijn schijf 137 GB groot is.
Als ik echter bij mijn Schijfbeheer kijk (zie plaatje) Zie ik dat ik nog maar 4,36 GB vrij heb op mijn D schijf.
Ik denk dat de reden dat mijn D schijf zo ongewoon vol raakt is dat mijn backups op de D schijf worden opgeslagen.
In mijn schijfbeheer zie ik wel nog een extra volume (bovenaan 11,72 GB)
Ik denk juist dat deze bedoeld is voor de backups.
Dus eigelijk heb ik 2 vragen:
- Hoe verwijder ik gemaakte backups die op mijn D schijf staan?
- Hoe zorg ik ervoor dat mijn backups voortaan op dat volume van 11,72 GB wordt opgeslagen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt.
TC.