partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Berichten
341
Hoi,


Ik heb een nieuwe harde schijf 120Gb, en na installatie van deze heb ik de volgende situatie:

Ik heb 2 harde schijven in mijn PC. Een van 120Gb en een van 20 Gb.
Die van 120 Gb heeft 5 partities en die van van 20 Gb heeft 2 partities
Als ik in mijn verkenner kijk heb je partitie C:/ daar staat windows enzo op.
Dan komt partitie D:/ en die is van die schijf van 20Gb! En dat wil ik niet.
Want de andere partitie van die kleine schijf staat pas op I. Ik wil eerst de 5
partities van die grote schijf. dus C:, D:, E:, F:, G:. en dan de kleine schijf met
H: en I:. Waarom doet windows dat zo raar en hoe kan ik het oplossen?

Kompas
 
Ga naar deze computer(klik met rechts)>beheren>schijfbeheer.
Hier kun je de partitie letters aanpassen.
 
Okay dank je.

Maar hoe komt windows erbij om dat te doen?

in elk geval THNX
Kompas
 
Geplaatst door kompas
Maar hoe komt windows erbij om dat te doen?
Hier heb ik eerlijk gezegd geen antwoord op.:eek:
Windows doet wel vaker dingen die ik niet begrijp.:p
 
Die 20 schijf heeft vermoedelijk een primaire partitie die word dan op D: gezet.
Probeer met Fdisk die 20 opnieuw in te delen, en begin dan direct met een extented partitie te maken met daarin logische stations (dus geen primaire partitie) alle kans dat hij in de verkenner onder je 5 andere partities komt te staan.
 
het was oorspronkelijk inderdaad de c partitie met windows erop.

Hoe kom ik in F-disk!? EN hoe werkt dat ding?

ThnX
Kompas
 
Moest even weg

Als op die 20 nog een windows staat heb je er een actieve primaire partitie op staan, vandaar dat hij op D: komt te staan.
Kopieer alle bestanden die je wilt bewaren even naar je grote schijf (master) en formateer die 20 als slave gewoon van uit Windows en kijk wat er gebeurt, als dat lukt hoef je Fdisk niet te gebruiken, lukt dat niet, even melden dan geef ik je een link hoe je Fdisk moet gebruiken.

Groet
 
Geplaatst door AB 58
Die 20 schijf heeft vermoedelijk een primaire partitie die word dan op D: gezet.
Hier heb ik even niet aan gedacht.:eek:

Waarschijnlijk kun je als je alles op de master schijf hebt gezet ook via schijfbeheer de schijf extendend maken.
 
Natuurlijk weet je dat wel Crash, maar de informatie bron word op een gegeven moment zo groot dat je de meest eenvoudige dingen gewoon vergeet, je moet zo langzamer hand een kop hebben als een ijzeren pot om het allemaal nog uit elkaar te houden (over de codecs nog maar niet te spreken, dat wil je niet eens meer weten)

Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan