partities

• Onderwerp starter Onderwerp starter vivi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vivi

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2005
ik heb alles gelezen op
"windows xp tips en trucs voor windows xp een schone installatie"
ik heb alle partities verwijderd maar ik kan niet C : partitie 1 verwijderen.:(
wat moet ik nu doen?
omdat als ik hem niet wegdoen dan blijv alles nog op mij pc.
kunt u mijn a.u.b. snel helpen???

Wat is je OS

Wat kan je niet verwijderen en hoe probeer je te verwijderen.

Zeg meteen welke windows je wilt installeren.

Eric.

ik wil mijn pc met windows xp-home helemal opnieuw installeren zo dat alles van mijn pc weg is alle programas en dan standart allen windows xp-home.
ik moet zo met windows xp CD mijn pc opnieuw opstarten ......dan moet ik alle partitie verwijderen met druken op D.
daarna moet ik een nieuwe partitie formatteren als NTFS-betandssysteem.........
maar ik heb alle partities verwijderd allen die een C partitie1 kan ik niet verwijderen,staat kan niet .....

Beste Vera

Je beantwoord mijn vraag niet, maar ik denk dat ik wel weet wat het antwoord zou moeten zijn.

Je probeert met schijfbeheer je partities te verwijderen en die zegt "ik kan systeem partitie niet verwijderen" (want dan ben ik zelf ook dood).

Boot van CD ga naar setup en zeg dat je een nieuwe wilt installeren. Je moet geloof ik in het begin (zodra je dat scherm met rechts onder die lopende blokjes krijgt) nog op [Esc] drukken anders gaat hij proberen je oude te herstellen.

Dan in Setup verwijderen, dat kan wel.

Nieuwe aanmaken van ongeveer 10 gig, installeren en dan in Windows met schijfbeheer je andere partities maken.

Als je er meerdere wilt (meer dan 4) maak je eerst een extended partitie waarbij je de hele ruimte gebruikt.
Dan maak je daarin logische stations aan.

Eric.

ik houp dat ik heb dat begrijpen en ik ga dat nu uitprobeeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan