Partities

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lia
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lia

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Hoi,
Ik heb mijn computer teruggehaald van de winkel en zij hebben er voor ons twee partities op gemaakt. (XP)
Super makkelijk lijkt me maar ik heb hier geen ervaring mee. Op de C schijf (30MB) staat Windows ed.
Hoe pak ik het nu verder aan? Het lijkt me dat ik alles verder doe op de andere schijf moet doen zodat bij een crasch alles van C behouden blijft.
Maar ik zie dat Program Files, en Mijn documenten ed op de C staat.
Moet ik nu in de andere partitie nieuwe mappen maken, met Program files, mijn documenten etc.?
Ik hoor graag van iemand,
gr. L.

Mijn Documenten --> Eigenschappen --> Doel
Daar C vervangen door D of net welke partitie je het wilt laten verwijzen. Klik dan op toepassen, de vraag die rna volgt beantwoord je met ja. Nu word alles van C naar D verplaatst en vervolgens word vanaf nu alles wat je opslaat in Mijn Documenten rechtstreeks naar D geschreven.

Graag gedaan hoor :thumb:
Nog even een toevoeging: met de map Program Files gaat dit dus niet. Heeft ook weinig zin aangezien als je C weer moet formateren de programma's toch weer opnieuw moet installeren.
Wat ook een mogelijkheid is om bv je emails van Outlook naar een andere partitie te verwijzen.
Extra --> Opties --> Onderhoud --> Archiefmap.
Verder zou ik er altijd voor zorgen dat je een back-up van je adresboek maakt, accounts (kan via exporteren) en je favorieten uit explorer (kan ook via exporteren)
Zo heb je het grootste gedeelte van de belangrijkste dingen op een aparte partitie :thumb:

Bedankt voor de tips Sparkel, dat bespaart weer een hoop gezoek. En frustratie waarschijnlijk. Bij een crash moet ik dus gewoon de hele Cschijf vervangen met alles erop en eraan. De tweede partitie zorgt ervoor dat mijn persoonlijke info niet verloren is gegaan?