Partition Magic 8.05 Error #1552

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gustave

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Tijdens het 'mergen'van 2 partities kreeg ik deze foutmelding:
'Error # 1552. The requested FRS entry is unused (free)'.
In PM waren die twee partities samengevoegd 'zichtbaar', maar zonder driveletter. In PM heb ik er een driveletter aangegeven, anders kon ik geen 'chkdsk /f' uitvoeren, zoals de instructie van Symantec luidt. Maar helaas ik ben de tweede partitie 'kwijt'. Deze moet als een sub-map in de nieuwe grote partitie staan. Deze sub-map zie ik wel, maar is 'niet toegankelijk'.
Ook heb ik Drive-mapper al gedraaid, zonder resultaat. Wie weet raad?
Bvd

kan je die partie formateren ? als dat ook niet kan is je schijf waarschijnlijk stuk

kan je die partie formateren ? als dat ook niet kan is je schijf waarschijnlijk stuk

Dank voor je reactie.
De harddisk is niet stuk. Ik kan alles benaderen, behalve de inhoud van één van de samengevoegde partities, die als sub-map in de nieuwe en (dus) grotere partitie staat. Ik had al 'chkdsk / f' gedaan. Nu ben ik bezig geweest met 'Get Data Back NTSF 3.03' en dit programma heeft wel wat gevonden, maar ik moet nog uit zien te vinden hoe ik die data terug kan zetten.

Dank voor je reactie. Maar ook dit werkte niet. De data staat nog op de nieuwe en grotere samengevoegde partitie, maar ik kan het niet benaderen. Via het programma 'Get Data Back' is er (dus) wel het e.e.a. gevonden, maar ik ben er nog niet achter hoe ik dat weer terug kan zetten. Het mooiste zou zijn, dat ik alles in één keer weer kan benaderen.

Overigens heb ik direkt na die foutmelding getracht om via Systeemherstel alles te herstellen, maar helaas lukte dat niet, omdat die partitie(s) niet hersteld konden worden.

Als GetDataBack wat gevonden heeft en je hebt een geregistreerde(gekochte) versie, dan kun je met rechts op het gevonden bestand klikken en kiezen voor kopieren.De trial/demo versie laat alleen maar zien wat er gered kan worden, maar je kunt het niet backuppen. Let op, je moet het wel naar een andere partitie/schijf kopieren, dan waar je de data van wil redden!!

Laatst bewerkt:
Als GetDataBack wat gevonden heeft en je hebt een geregistreerde(gekochte) versie, dan kun je met rechts op het gevonden bestand klikken en kiezen voor kopieren.De trial/demo versie laat alleen maar zien wat er gered kan worden, maar je kunt het niet backuppen. Let op, je moet het wel naar een andere partitie/schijf kopieren, dan waar je de data van wil redden!!

Dank je voor deze tip.
Daar ben ik net mee bezig, met kopiëren en naar een andere partitie over te zetten. Maar helaas, ik vind er weinig bruikbaars bij. Daarnaast vraag ik me af, hoe ik de (niet meer te gebruiken) data van die 'nieuwe' partitie kan verwijderen, want die staat er nog steeds op. Bovendien krijg ik de melding dat de sub-map in die nieuwe partitie (die via PM aangemaakt is) 'niet toegankelijk' is. 'Toegang geweigerd'.

Ik had kennelijk je eerste bericht niet goed gelezen, zie nu dat je chkdsk / f al geprobeerd had.:o

Kun je de partitie's wel verwijderen met PM en opnieuw aanmaken in de grote die je wou?

Ik had kennelijk je eerste bericht niet goed gelezen, zie nu dat je chkdsk / f al geprobeerd had.:o

Kun je de partitie's wel verwijderen met PM en opnieuw aanmaken in de grote die je wou?

Nogmaals dank voor je hulp.
De partities zijn wel samengevoegd, aanvankelijk zonder partitie-letter, die heb ik er via PM aangegeven. Toen kon ik ook chkdsk /f draaien, maar helaas zonder resultaat. De grootte van die nieuwe partitie is gelijk aan de grootte van die twee partities samen. Dat is dus goed gegaan. Op deze nieuwe partite staat zichtbaar de inhoud van de eerste partitie (van de twee) die ik samengevoegd heb en deze is 'normaal' benaderbaar. 'Onzichtbaar' (en onbereikbaar) staat de data van de tweede partitie in die nieuwe partitie. De data van die tweede samengevoegde partitie zou bereikbaar moeten zijn via een submap in deze nieuwe partitie. Als ik die sub-map wil openen krijg ik dus die foutmelding van 'niet toegankelijk'. Hopelijk kan je me volgen.

En wat niet toegankelijk is, doe je via Verkenner?
Kijk eens of je opnieuw rechten op die map kunt krijgen:
http://www.sjoerd-visser.demon.nl/xphome/xpsimple.html

Standaard gebruik ik Powerdesk ipv Windows Verkenner. Maar ook via Verkenner krijg ik die foutmelding als ik die sub-map wil openen. Ik gebruik XP Pro en volgens mij heb ik Administrator-rechten.
Ik had eerder al gekeken bij de Eigenschappen en bij het tabblad 'Beveiliging' van die Sub-map (van de foutmelding). Daar staat alléén 'SYSTEM' bij de 'Namen van groepen of gebruikers'. Bij de andere (sub-)mappen staat een heel rijtje met namen van gebruikers, zoals bv. Administrators, Gebruikers en System. Hier zijn ook alle machtigingen aangevinkt.

Maar intussen.... WOW! Opgelost!!! Veel dank. De gouden tip en de verwijzing naar deze link.
De oplossing:
Via de Eigenschappen van die niet te benaderen sub-map heb ik op het tabblad 'Beveiliging', via 'Toevoegen' handmatig 'Administrators' ingetypt en nadat deze naam in het bovenste venstertje verscheen, heb ik de Machtigingen in het onderste venstertje aangevinkt. En tot mijn grote vreugde en vooral verrassing, zag ik alle verdwenen mappen (met inhoud) weer tevoorschijn komen. Overigens heb ik geen andere (hulp-)programma's gebruikt, die wellicht voor XP-Home wel gebruikt zouden moeten worden.

Nogmaals dank! Groet, Guus

Hallo, ik heb exact hetzelfde probleem nu. Ook gemergd, ook driveletter gegeven en nu is de map niet te openen. Ik kom er niet uit deze map rechten toe te kennen. Ik heb Windows XP Mediacenter edition.

heeft iemand een oplossing?

Hallo, ik heb exact hetzelfde probleem nu. Ook gemergd, ook driveletter gegeven en nu is de map niet te openen. Ik kom er niet uit deze map rechten toe te kennen. Ik heb Windows XP Mediacenter edition.

heeft iemand een oplossing?

Die 'drive'-letter komt dus als submap op een partitie terecht. Aanvankelijk kon ik die dus ook niet openen.
Ik selecteerde die map, via rechtermuisknop klikte ik op Eigenschappen.
Je ziet dan een nieuw venster, met daarin 4 tabs (Algemeen, Delen, Beveiliging en Aanpassen).
Klik op het tabblad Beveiliging, via Toevoegen typte ik Aministrators (MET een 's' erachter) en toen heb ik bij 'Toestaan' in het onderste venstertje alle vakjes aangevinkt. En op Toepassen en OK geklikt. En toen kon ik weer gewoon bij die bestanden, die ik aanvankelijk 'kwijt' was.
Wellicht moet je nog iets via de accounts ofzo instellen, dat je dus 'gemachtigd' bent om zo'n wijziging aan te brengen. Ik gebruik overigens XP.

Laat effe weten of dit (nog) werkt.
Succes!

geweldig ja...

het werkte exact zoals je zei!!

thanks very much.. ik vreesde even dat ik al mijn mp3s kwijt zou zijn..

Heb hier een soortgelijk probleem, met dit verschil:
De Merge lukt niet met PM8. Het blijft een partitie op de HD met letter F. Ik wil hem mergen met de partitie met letter E. PM begint ook vrolijk met de procedure, maar eindigd met de bekende opmerking over error 1552. chkdsk /f gedaan, zonder resultaat. Het is nu een NTSF partitie van 35Gb, welke geen data bevat (het was unallocated voor de merge poging).

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan