partition magic 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

reddevel

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
is er er iemand bekend met het programma partition magic 8 want ik heb een schijf van 300Gb met een besturingssysteem (windows xp home) op geinstalleerd en zou deze willen indelen in partities.
vraag 1: Kan partition magic 8 300Gb aan om in te delen ,
vraag 2: Zo ja moet ik dan de partitie eerst verkleinen of gewoon een andere partitie aanmaken?
groetjes reddevel :( ;)

1. Ja, Allows you to create and modify partitions up to 300 GB
2. Gewoon partities aanmaken.

gewoon een nieuwe partitie maken heb ik al eens geprobeerd maar toen werkte mijn besturingssysteem niet meer en kon ik opnieuw installeren. Moet ik niet eerst deze partitie (300Gb) verkleinen en dan de rest partitioneren???
groetjes reddevel :confused: ;)

Heb ik nooit gedaan...
Ik heb gewoon de opdracht gegeven om twee partities erbij te maken.

heb jij toen de grote voor die partities ook weggehaald van de partitie waar je besturingssysteem op stond???
reddevel :confused: ;)

Ik heb gewoon van een schijf C van 120 GB waar XP op stond twee partities bij laten maken. G en H....meer niet.
Ik heb niks gedaan, alleen maar twee partities bij laten maken. C is nu 20 GB en G en H zijn nu 50 GB.....

dan begrijp ik het ook nie meer ik heb het geprobeerd met een schijf van 40Gb in twee van 20Gb en na hij de pc had afgesloten starte hij niet meer op en kon ik opnieuw installeren.
groetjes reddevel :confused: ;)

Dan moet je je xp cd erin stoppen en dan bij de installatie herstellen kiezen(toen je de pc niet meer kon opstarten).

En trouwens je zegt dat je al een keer xp opnieuw hebt geinstalleerd, waarom toen geen partities aangemaakt.

Of kon het daar niet?

Welk merk Hd heb je?

Laatst bewerkt:
de vorige keer was dat bij een ander pc, deze heb ik afgelopen week gekocht in de lidl een Targa ultra AN 3400+ D en de Hd is een 300Gb Maxtor 7200 U/min, 16 Mb cache en is volledig geinstalleerd dus vindt ik het wel stom als ik opnieuw zou moeten beginnen.
groetjes reddevel ;)

Je hoef niet alles opnieuw te installeren.

Als je met partition magic de optie "create new partition" kiest en de grote geeft, zal het deze aanmaken. Van je besturingsysteem gaan wat bestanden verloren(bij mij ook) je krijgt dan ook een melding daarvan(weet niet meer precies welke).

Als je dan je pc opnieuw opstart gaat windows niet opstarten, blauwe scherm ofso en dan herstart ie.

Je moet dan je xp cd(cd die je hebt meegekregen) in je computer knallen en vanaf daar laten opstarten(bij melding toets indrukken als u vanaf de cd wilt opstarten). Wel eerst in de bios de cd drive als eerste opstartmogelijkheid kiezen.

Niets doen, en daarna kan je kiezen uit drie mogelijkheden. Kies windows herstellen.

http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/wxpinstl.html

check derde scherm.

En hopelijk kan je dan verder. Is bij mij gelukt.

En is het wat die lidl pc? Heb me twijfels over die dingen namelijk.

Hallo jongens ik laat u even weten dat het allemaal gelukt is, daarom wil jullie ook allemaal hartelijk bedanken voor jullie hulp :thumb: :D
groetjes reddevel ;)

eerst de grote partitie verkleind en daarna de unallocated partitie ingedeeld in partitie magic 8. was op een half uurtje gebeurd maar ben toen aan de gang gegaan met het verder installeren van de pc zodat hij nu bruikbaar is. Nogmaals hartelijk bedankt met jullie hulp :thumb:
groetjes reddevel ;) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan