Partition Magic installatieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

TMTeelen

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Enige tijd geleden heb ik PM 7 op m'n PC geïnstalleerd gehad. Nu wil ik PM 8 installeren, alleen dit lukt niet. Als ik de install draai krijg ik onderstaande melding. Ik heb de bedoelde registersleutel opgespoord en verwijderd. Daarna de comp. opnieuw opgestart maar die melding komt weer terug. In de map Windows\installer kwam ik nog wat "oud zeer" van PM 7 tegen wat ik ook verwijderd heb. Maar wat ik ook probeer de melding blijft terugkomen.

Wie weet raad?

Tom.

Bijlagen

• partitionmagic.doc.nl.png
    partitionmagic.doc.nl.png
    56 KB · Weergaven: 19
Even nog voor alle duidelijkheid. PM 7 is via het configuratiescherm (software) verwijderd. Deze was al van het systeem af voordat ik PM 8 wil(de) installeren.

Tom.

Je kunt proberen om in je register alles te verwijderen wat op partition magic slaat , doormiddel van de zoek sleutel.Dikke kans dat er toch nog meer staat. Ik ga er ff vanuit dat je je prullenbak al geleegd hebt.

Suc6

Peter,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb dmv JV16 gezocht en alles wat op PM slaat verwijderd, doch helaas....

Ook bij een nieuwe installatiepoging komt die vervelende melding terug. Nog meer tips wellicht??

Tom.

Heb je daarna ook ff een reboot gedaan, je weet niet of er soms wat blijft hangen.En misschien staat er nog wat in de hersteloptie van windows zelf.(ik neem voor het gemak ff aan dat je xp hebt.)

Laatst bewerkt:
er moet nog bestanden van pm in register hangen
ff met regcleaner verwijderen
link heb ik niet ervoor ,ff op google kijken

Inderdaad, XP (proff.).

Helaas, opnieuw opgestart en geen resultaat. Systeemherstel zal niet werken. PM 7 is reeds geruime tijd geleden verwijderd. In de "tussentijd"is regelmatig de boel gedefragmenteerd en zijn de schijven "schoongemaakt".

Ik blijf het vreemd vinden dat de windows-installer steeds weer met die registersleutel aan komt dragen, terwijl ik die (ook met JV16) opgezocht en verwijderd heb...?

Wellicht nog meer tips?

Tom.

toen je pm 7 verwijderd heb waren er geen problemen

ik zou als gaat teminste pm 7 weer instaleren en opnieuw verwijderen of pm 8 overzetten als dat gaat .

We gaan weer verder met het probleem.

PM 7 opnieuw geïnstalleerd. Ik werd direct weer geconfonteerd met het "oude" probleem waardoor ik destijds PM 7 eraf gegooid heb, nl bij het opstarten van PM 7 loopt de PC zo vast als een huis... e4n kan alleen dmv een harde reset weer tot leven gewekt worden.

Maar goed, PM 7 netjes via het configuratiescherm verwijderd en vervolgens getracht PM 8 te installeren maar........ hetzelfde probleem meldt zich weer.

Terug bij af noemde ze dat geloof ik.

Is er nog iemand met de gouden tip???

1 van de weinige opties zou zijn handmatig het register in te duiken dmv start -> uitvoeren en daar regedit te typen gevolgd door enter.

je kunt dan via bewerken naar zoeken gaan en daar partition magic typen en laten zoeken.
alles wat je dan van PM tegen komt verwijderen.
heb je 1 ding verwijderd dan volstaat een druk op F3 en er wordt verder gezocht in het register.

LET WEL OP als je iets te veel weghaald of iets verwijderd wat niet weg mocht kan het gebeuren dat heel windows niet meer opstart en alleen een clean install nog helpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan