Partition Magic, Schijf kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

NoMiZcOr

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2004
Hallo

Ik heb een schijf van 15 gig in de pc van m'n vriendin zitten en heb er een 80 gig schijf voor liggen. Ik heb ze voor het gemak allebei maar even in m'n eigen pc erbij gestoken om alles tussen deze 2 over te zetten inclusief os (winxp). alleen als ik de functie "copy a partition" gebruik krijg ik de melding: "The partition may not be bootable, Are you sure you want to do this?" en dit klopt dus ook, heb het gokje van "may" al gewaagd.
Hoe kan ik dus het beste de partitie kopiëren inclusief os?

Groeten, Simon

Met Norton Ghost een kopie maken van de oude schijf.

Wel grote kans dat die partitie net zo groot wordt.
Dus daarna met magic de C: partitie aanpassen.

ik zal het proberen, alleen nog ff norton ghost "zoeken"
maakt norton trouweens niet gelijk ruzie met andere software?

Nou, je kunt gewoon de installatie van de ene naar de andere partitie/schijf kopieëren, hoor, als beide schijven in een pc erbij hangen, wel dient de partitie waarvan opgestart moet worden, aktief gemaakt te worden

Gewoon in verkenner kopieëren, je hebt toch beide schijven in je comp erbij gehangen?
En in diskmanagement die partitie aktief maken.

ik heb het al hij is actief, nu kan ik toch net zo goed partition magic gebruiken i.p.v windows verkenner? volgends mij wilt ie dan niet alles kopiëren ook

Doe wat je denkt dat goed is, maare, waarom zou je niet alles kunnen kopieëren? er is toch niets in gebruik?

Ik ben al bezig met proberen, ik weet ook niet waarom niet maar meen het een keer gelezen te hebben.

Mislukt! user.dmp van dr watson wilt niet.

Toegang is geweigerd, controleer of de schijf tegen schrijven beveiligd is of het bestand momenteel in gebruik is

:confused: Al tientallen keren zo bestaande installaties op een andere schijven gezet, beide in een andere pc erbij gehangen, nooit problemen mee gehad.

jammer, naja toch bedankt, ik ga lekker verder proberen!
de aanhouder wint zegt men

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan