Partition Magic vastgelopen, data kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

steef27

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2007
Hallo,

Ik heb een externe HDD van 500gb waar 130gb aan data op staat/stond. Hierop stond slechts één partitie, welke ik wilde opsplitsten met Partition Magic 8. Na het rebooten van mijn pc, liep het proces halverwege vast. Ik heb een tijd gewacht en uiteindelijk opnieuw opgestart. Resultaat: De schijf wordt niet herkend door XP en de data lijkt weg te zijn....
Kan iemand mij a.u.b. helpen hoe ik dit kan herstellen, want ik vind het hopeloos......:confused:

Wat voor melding krijg je als je de schijf aansluit?
Kun je de schijf niet zien in verkenner of schijfbeheer?
Maak een bootcd met Partition Magic start er mee op en kijk of je dan wel je schijf ziet.
Is dit het geval geef de schijf een naam en driveletter.
Probeer daarna nog eens of de schijf herkend wordt.

Bij het aansluiten krijg ik geen melding. Ik zie de schijf onder XP gewoon helemaal niet.

Ik heb partition magic opnieuw gestart en toen zag ik dat er stond: Schijf 2, PqRP partitie.

Na een 2e keer opnieuw opstarten staat er: Schijf 2: BAD

Met PartitionInfo (prog dat bij PM8 zit) zie ik na analyse:

Error #109: Partition ends after end of disk.
ucEndCylinder (64601) must be less than 64601.
Info: Partition didn't end on cylinder boundary.
ucEndHead expected to be 239, not 14.

Op dit moment draai ik GetDataBack for NTFS en ik zie dat er heel veel bestanden gevonden worden.

Kun je hier wat mee???

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info!
Nee, chkdsk ziet de schijf niet: alleen C. Met GetDataBack krijg ik misschien wel mijn bestanden terug, maar de bestandsnamen / mp3tags zijn misvormd...
Vanmiddag maar even een 2e HDD halen om de data op te zetten...

Zijn er andere opties???

Tja wat je zou kunnen proberen is het volgende:

Maak met een versie van Acronis True Image Home een recover/bootcd.
Start op met deze schijf, met je externe schijf aangesloten op de pc.
Wordt je externe schijf herkend maak dan een image van die schijf of partitie waar je data op staat naar je vaste schijf.
Start nu opnieuw op en kijk of je met behulp van de Image Explorer van Acronis de image die je net gemaakt hebt kunt lezen.
Is dat wel het geval dan kun je de data eenvoudig vanuit Image Explorer kopieren naar je (herstelde) externe schijf.

Succes, René.

Nou, het is me waarschijnlijk gelukt om alle data onbeschadigd terug te halen.

Wat ik heb gedaan is het volgende:

GetDataBack 3.32 for NTFS gedraaid (duurde wel 7 uur (voor een HDD 500gb). Het programma geeft aan 130gb te kunnen recoveren van de 130gb oorspronkelijk. Dus waarschijnlijk is er niets verloren gegaan.

Ik heb direct een 2e externe USB HDD (WD Mybook Essential) gekocht en deze aangesloten op mijn pc. Handig voor backup van HDD1 (had ik al veel eerder moeten doen en kan ik iedereen aanraden).

Nu ben ik bezig om alle gerecoverde data op te slaan op mijn nieuwe HDD (want op de interne HDD had ik niet genoeg schijfruimte). Na ruim 2 uur heb ik al 10% van mijn data beschikbaar.

René bedankt voor de info!

:thumb:Kun je dan nog even de vraag rechtsonder op opgelost zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan