partition magic vergroten C schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

vilniuslitouwen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2008
Ik heb partition magic aangeschaft om een probleem met mijn C schijf op te lossen.
De C schijf is bijna vol, ook nadat ik er programma's van afgehaald heb. Ik wil nu via partition magic een deel van de vrije ruimte op de D schijf over zetten met partition magic.
De handleiding vertelt mij echter niet hoe dit te doen. Handleiding geeft alleen aan hoe een nieuwe partitie te maken is. Kan iemand mij helpen ?:rolleyes:

was dat niet gewoon D eerst kleiner maken en dan C vergroten ? Door gewoon het balkje te verschuiven ??

Wil vanavond nog wel eens nakijken.

was dat niet gewoon D eerst kleiner maken en dan C vergroten ? Door gewoon het balkje te verschuiven ??

Wil vanavond nog wel eens nakijken.

Ligt er aan hoe de partities gemaakt zijn. Als het 1 partitie met 2 logische stations zijn dan kan dat wel. Of dat ook zo gaat als het 2 primaire partities zijn weet ik eigenlijk niet.

Het is eigenlijk zo makkelijk dat het amper uitleg behoeft.
Je kan zelfs voor de optie kiezen dat de vrije ruimte automatisch wordt
herverdeeld.
Wel eerst defraggen!:thumb:

Voor het vrijmaken van ruimte op je C: kan het ook soms helpen je prullenbak leeg te maken, als je bestanden verwijdert worden deze naar de prullenbak verplaatst en nemen nog steeds ruimte in.
Vergroten C:
- als D: primaire partitie is: D: verkleinen met vrije ruimte vooraan, C: vergroten met de vrije ruimte.
- als D: logisch station in extended partitie: D: verkleinen, vrije ruimte vooraan, extended partitie verkleinen en C: vergroten met de vrijgekomen ruimte.

suc6

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan