partition magic

Status
Niet open voor verdere reacties.

jetto1

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Hallo,
Mijn schoonzus heeft pproblemen met de partities op haar pc. HD is 30gb groot en de C: is maar 2gb groot en de D: en E: zijn allebei 14gb groot. Logisch dat na een periode van Internetten deze vol raakt. Nu heb ik van een kennis Partition Magic gekregen en dit eerst op mijn eigen pc getest. Mijn pc is verdeeld in C: en D:, beide 10gb groot. Nu wilde ik resizen door van de D: 2gb naar de C: te brengen. Dit ging goed, totdat tijdens de boot er een aantal errors waren (welke kon ik niet eens zien, zo snel ging het) en PM heeft de bewerking niet afgemaakt. Nu kan ik niet meer achterhalen wat er op de D: staat. Wind. Verk geeft wel aan dat er 2,7gb aan data op staat, maar welke zie ik niet. Nu heb ik wel vorig jaar (juli) bestanden hiervan op CD-rom gezet, maar heb toch ook graag de files, die ik naderhand heb toegevoegd terug. Systeemkontrole geeft wel aan dat er bestandsfragmenten in bepaalde clusters beschadigd zijn, maar met het repareren loopt alles vast. Scan-disk doet met het opstarten ook moeilijk, want de D: kan niet gescand worden. Dit zelfde geldt voor de schijf-kontrole van Norton-utilities. Weet iemand wat er mogelijk aan de hand is en eventueel wat ik hier aan kan doen.:confused:

Is die D nog unallocated of staat er gewoon een driveletter?

hallo Elisa,
Er staat gewoon een drive-letter en daar is de 2gb van af gegaan. Dus er zit nog 8gb in. De 2gb, die ik naar de C: had willen overhalen staat inderdaad als unallocated te boek.

Hoi,
Nou ik heb uiteindelijk maar de D: geformateerd en de backup, die ik vorig jaar gemaakt heb erop gezet. Er blijft nu nog steeds 2gb als unallocated staan. Kom er verder ook niet bij. Bij Part. Magic staat die 2gb met een sterretje en unallocated bij de extended te boek. Ik kan nu dus 2gb niet gebruiken. Maar ja, ik hou nog 8gb over.
Misschien in de toekomst een keer helemaal opnieuw beginnen.
grtz:confused:

Eigenlijk zit ik ook met een dergelijk 'probleem'.
Nieuwe schijf in oude pc van me gezet en sindsdien
is PM van slag. Kijk:
attachment.php

Het vreemde is dat er op de schijf al lang Windows stond. Windows accepteert de schijf ook als normaal en toch weigert pm er iets op te doen. Ik kan alleen actief maken.
Je ziet dus dat een unallocated leuk kan werken :D

Heb je al eens gekeken hoe Windows er over denkt in Schijfbeheer? Misschien kun je daar de partitie wel laten vervallen.
Of toch proberen of PM een driveletter accepteert.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan