Partitioneren => foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Met behulp van hier heb ik van mijn dynamische 2e harde schijf een standaard en aktieve harde schijf gemaakt.
Klaar om die in verschillende stukken te verdelen dus.
Maar zoals gewoonlijk....is er altijd wel weer iets dat niet mee wil werken :mad:
Als ik via PM7 alles zo verdeel, gaat alles goed, klik ik daarna op "apply" dan krijf ik 2 foutmeldingen

Foutmelding 1:
error #1611
Bad system file name 9 (48)

Foutmelding 2:
error # 983
To many errors found, process halted

Toen heb ik in wondows zelf mijn harde schijf op fouten gecontroleert en laten repareren.

Daarna weer alles ingesteld met Pm 7, weer op "apply" geklikt, pc moest eerst opnieuw gestart worden, ik helemaal happy dus, eindelijk vooruitgang :)
Geeft ie weer een foutmeldding weer :8-0:
nummer 1611 weer :(

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen :(
IK wou mijn 2e harde schijf eerst verdelen, om vervolgens alle belangrijke dingen van mijn 1e HD daar op te zetten, en dan schijf 1 formateren.

Heb ik nog even een vraagje.
Ik heb nu 1x 40GB en 1x 80GB
kan ik daar misschien samen 1x 120GB van maken???

Hopelijk kan iemand mij zsm mee helpen, omdat ik nu een paar daagjes de tijd heb om er goed me bezig te gaan, maar als alles tegen blijft zitten, gaat mijn plezier ook weg :(

Alvast bedankt iedereen die hulp kan bieden!

IK heb het uitgevoerd zoals beschreven, en daarna opnieuw opgestart, en Pm 7 opnieuw zijn werk laten doen...maar kreeg weer dezelfde fout :S foutmelding: #1611

Wie oh wie kan me helpen?

hoe werkt dat?
heb het gedownload, zip geopend, dan start het progje in een ms-dos schermpje...en wat moet ik dan indrukken?

Geplaatst door MisterDennis
hoe werkt dat?
heb het gedownload, zip geopend, dan start het progje in een ms-dos schermpje...en wat moet ik dan indrukken?

Op flop zetten en booten met floppy. In de bios moet floppy als 1 vd bootdevice mogelijkheden enabled staan wil je kunnen booten van flop.

ik opstarten, delete in drukken tot ik in bios kan komen.
Ik eerst "first boot device" op floppy instellen.
IK floppy er in gedaan waar alleen de exe van memtest81 opstond...werkte niets, moest floppy verwijderne om verder te mogen.

toen alle 3 de "devices" op floppy gezet...werkte ook niet :(

Wat doe ik fout???

Wist je zeker dat de flop helemaal leeg was?

eerst flop geformateert ja

net heb ik alle gegevens van memtest 81 er heen gekopieert, en zelfde probleem :S

Heb MemTest zelf nog nooit gebruikt, maar heb je het wel gewoon naar je bureablad gedownload (of andere locatie)? Het is waarschijnlijk een install bestandje wat tijdens het installeren vraagt om een lege diskette. Dan zou het moeten werken!

gelukt :-)

Vraag me alleen af...Ik heb hem 3x laten testen (1:45 uur), maar test hij aldoor hetzelfde, of moet je hem gewoon door laten lopen en stopt hij vanzelf?

Hij had trouwens na 3 testen, geen erroors gevonden, maar test hij alleen, (memTEST) of repareert hij ze ook?
en heeft misschien iemand, de legale versie van Partition magic 8 voor mij desnoods, want ik begin nu sterk te twijfelen aan PM7...volgens mij is er iets met die versie bij mij.

gelukt :-)

Vraag me alleen af...Ik heb hem 3x laten testen (1:45 uur), maar test hij aldoor hetzelfde, of moet je hem gewoon door laten lopen en stopt hij vanzelf?

Hij had trouwens na 3 testen, geen errors gevonden, maar test hij alleen, (memTEST) of repareert hij ze ook?
en heeft misschien iemand, de legale versie van Partition magic 8 voor mij desnoods, want ik begin nu sterk te twijfelen aan PM7...volgens mij is er iets met die versie bij mij.

Hij test aldoor het gehele geheugen, de duur dat je het moet uitvoeren hangt van de snelheid van je pc af, hoelang dit bij jouw dan zou moeten duren durf ik niet te zeggen.
Memtest stopt er vanzelf mee meen ik ergens gelezen te hebben. Ik denk dat een paar uur draaien zonder errors moet voldoende zijn.

Nee hij repareert niet(kan niet), als memtest errors vind kun je enkel nieuw geheugen inslaan.

Nope will not do...(heb ik nie en is vragen naar de bekende weg)

Heb ik nog even een vraagje.
Ik heb nu 1x 40GB en 1x 80GB
kan ik daar misschien samen 1x 120GB van maken???

Als het partities betreft wel, als het fisieke losse schijven zijn niet.

Wat je kan doen ik op deze foutcodes zoeken in de knowlegdebase van powerquest om te zien waar PM tegenaan loopt.(nu symantec :( )

Ik heb eindelijk mijn 80 Gb gepartitioneert. :)

Ik ging aldoor naar PM 7, maakte de instellingen zoals ik het wou hebben en drukte op "apply"
Kreeg steeds foutmelding.

Daarna ben ik op de volgende manier tewerk gegaan:
Gehele schijf formateren met PM7
Daarna een partitie aangemaakt van 10 GB. "apply"
Daarna die andere 70 Gb formateren, een partitie daar van 5 Gb afgehaald, "apply"
De overgebleven 65 Gb format, weer 5 er af snijden. "apply"
De rest van 60Gb format, weer 5 er af, "apply"

Toen was alles naar mijn zin :D

Het was even omslachtig, maar het is het resultaat dat telt, toch? ;)

Zou het misschien kunnen dat PM7 niet met zulke grote harde schijven kan werken?
Lag het misschien aan dat ik alles op NTFS had staan?
Of gaf ik teveel opdrachten?

Maar het is me gelukt :D
Nu ff alle belangrijke data opslaan op een andere harde schijf, en dan mijn C:\ schijf formateren en weer met een leeg systeem beginnen :-)
Kijken of het dan echt sneller gaat :-)
Iemand nog handige tips qua programma`s?
Ik heb:
NAV 2003
Zone Alarm
Ad-aware
Spybot S&D
Spamhilator
Total Commander
Download accelerator
Nero 6
Msn

Iemand die zegt....dit progje moet je zeker hebben voor een goed functioneren van je systeem? of dit is een erg leuk progje?

Let me know :D

en iedereen bedankt voor zijn/haar moeite! :D

(opp, als ik iets gepost heb dat niet mag, wil je dat dan ff verwijderen en mij laten weten wat en waarom dat fout is?)

Iemand nog handige tips qua programma`s?
Ik heb:
NAV 2003
Zone Alarm
Ad-aware
Spybot S&D
Spamhilator
Total Commander
Download accelerator
Nero 6
Msn

Iemand die zegt....dit progje moet je zeker hebben voor een goed functioneren van je systeem? of dit is een erg leuk progje?

Let me know :D

en iedereen bedankt voor zijn/haar moeite! :D

Proggies waarvan ik vind dat er betere alternatieven zijn:
<pre>
nav2003 - nod32
msn - mirandaIM
ZoneAlarm - Outpost Pro2.1(ZA is ook nie verkeerd)
DAP - flashget
</pre>
Nog een aanrader vind ik ultrafxp, een (tijdelijk) gratis Flashfxp kloon. En dan de gebruikelijke firefox, thunderbird, irfanview, diskcleaner.... natuurlijk.

yw:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan