Een paar vraagjes over het partitioneren in Vista.
Als ik via schijfbeheer mijn 500GB harde schijf probeer te partitioneren 'adviseert' Vista mij om de C schijf 250 GB groot te maken, terwijl ik voor C (met Vista erop) slechts 75GB wil reserveren Echter als ik dat handmatig ingeef dan kan ik niet verder met partitioneren. De optie doorgaan (weet even niet meer precies hoe die knop heet) is niet beschikbaar.
Weet iemand misschien waarom dit is, en is het misschien wel mogelijk met een ander programma (bv partition magic), maar uiteraard zonder de stabiliteit van de PC te verslechteren...
Voor de volledigheid:
Systeem Akoya 8830 (lang leve de aldi!)
500 GB harde schijf (echter voor partitie is slechts 475 GB beschikbaar)
gewenste partitie:
C 75
rest 2 blokken van 150 en een blok van 100
De 'aanbevolen partitie' door Vista
C 250 (... waarom???)
resteert 225 GB in te delen naar wens
Alvast bedankt voor de nuttige tips!!!
Als ik via schijfbeheer mijn 500GB harde schijf probeer te partitioneren 'adviseert' Vista mij om de C schijf 250 GB groot te maken, terwijl ik voor C (met Vista erop) slechts 75GB wil reserveren Echter als ik dat handmatig ingeef dan kan ik niet verder met partitioneren. De optie doorgaan (weet even niet meer precies hoe die knop heet) is niet beschikbaar.
Weet iemand misschien waarom dit is, en is het misschien wel mogelijk met een ander programma (bv partition magic), maar uiteraard zonder de stabiliteit van de PC te verslechteren...
Voor de volledigheid:
Systeem Akoya 8830 (lang leve de aldi!)
500 GB harde schijf (echter voor partitie is slechts 475 GB beschikbaar)
gewenste partitie:
C 75
rest 2 blokken van 150 en een blok van 100
De 'aanbevolen partitie' door Vista
C 250 (... waarom???)
resteert 225 GB in te delen naar wens
Alvast bedankt voor de nuttige tips!!!