partitioneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adelheid

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
hoi iedereen

ik ga binnenkort xp installeren (althans ik doe een poging tot) en ik hoor steeds de kreet partitie en/of partitioneren.
wat betekent dat in vredesnaam?

groeten
Adelheid:confused:

Beste Adelheid,,,,!!!! (mmhmm klinkt raar,maar ja)

Als ik jouw was, toets het even in Google,,

Zoals (Windows XP Partitie / Partitioneren ,,

dan krijg je de benodigde Uitleg en of Info,,,,

veel Succes....

and just be,,,,

SickWithIt

hoi sickwithit......???

zal ik doen, maar eh......
wat klinkt raar aan Adelheid.......?

:evil:

omdat ik altijd met Beste begin,
dus vandaar, dus ik vond het raar klinken,
Beste Adelheid , snap je dus vandaar,

in iedergeval veel succes met partitioneren.

and just be,,,,

SickWithIt

partitie

Beste SickWithIt

Inderdaad, nu ik het ook zo bekijk klinkt het wel raar, maar zeg es eerlijk, wat vind je van bovenstaande??????
hee, bedankt hè voor de tip enne........

groetjes
Adelheid
;)

Partitie
Logische schijfeenheid. Aaneengesloten deel van een harde schijf, dat geschikt gemaakt is voor een bepaald operating systeem. Per partitie kan met een ander besturingssysteem gewerkt worden. Een harde schijf kan dus bestaan uit meerdere partities, voor eventueel verschillende operating systemen. Dit gebeurt onder DOS met het programma FDISK. Een ander handig hulpmiddel voor het indelen van de harde schijf is Partition Magic.
Partitioneren
Hierbij wordt de schijf ingedeeld in logische en bruikbare stukjes. Er is altijd één partitie waarvan het systeem kan opstarten: de primaire DOS-partitie. Hier staat het besturingssysteem op. Deze schijf wordt aangeduid met stationsletter C:. Als er geen verdere verdeling wordt gemaakt, heet de rest van de schijf de uitgebreide DOS-partitie. Als er meerdere partities worden aangemaakt, krijgen die allemaal een eigen stationsletter. Het maximale aantal is 24. Verder dan de letter Z kan DOS niet aansturen.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

:)

Hoi crash

Bedankt voor dit antwoord, nu begrijp ik waar het over gaat. Ik heb geen verdeling op mijn harde schijf, dus ik hoef dan niet te partioneren volgens mij. Klopt hè.

groeten
Adelheid
:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan