partitioning in sql server

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenSturm

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2012
hallo,

ik ben op zoek naar nederlandse informatie over partitioning maar ik kan nergenst iets vinden hopelijk kan ik op deze manier er iets meer over te weten komen !!

alvast bedankt

Ik ben er zelf ook niet heel bekend mee, maar wat zoek je specifiek? Ook, voor welke server is het?

Volgens een vriend van me die enkele enorme databases beheerd is caching, veel geheugen en correcte indeling van de database vaak veel beter dan partitioning. Ook is de beheersbaarheid van de server qua backups en herstel na een crash moeilijker. Als dat allemaal is meegewogen is het een kwestie van de tabellen op de juiste manier opdelen.

nou eingelijk is het voor een opdracht voor mijn stage,
hij zei probeer partitioning is maar ik heb echt no idea wat het wezen mag en waar je het voor gebruikt daarom ben ik op zoek naar informatie over partitioning.
en als ik dat heb kan ik is gaan kijken of het wel relevant is .

Laatst bewerkt:
Wat ik ervan begrijp is dat je de tabel opdeelt in verschillende fysieke files. Deze files kun je vervolgens op aparte harddisks (partities) zetten. Zo kan de tabel door meerdere drives I/O's tegelijkertijd doorlopen worden.

Eigenlijk is het dus niet meer dan de tabel opdelen in aparte stukjes in de hoop dat de aparte stukjes sneller doorzocht kunnen worden dan de enkele grote file

hmm aha dan is het dus niet relevant met wat ik in gedachten had . maar iniedersgeval veel bedankt....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan