PartitionMagic, terugzetten van oude image lukt niet, HD lijkt vol …

• Onderwerp starter Onderwerp starter wil15
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wil15

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
PartitionMagic, terugzetten van oude image lukt niet, HD lijkt vol …

Mijn laptop heeft een probleempje met de c-partitie van de harde schijf.
Mijn recent gebruik van Partition magic heeft dit veroorzaakt (denk ik)

Ik had 1 partitie; dat was de systeem of c-schijf van 37 GB.
ps daarbij heb ik een externe HD van 250GB met 3 partities voor data, muziek en video op deze laptop aangesloten via USBpoort.

Maar de PC (het systeem) draaide traag en dat kwam volgens mij doordat het bijna hopeloos vol gekomen is met allerlei programmas en misschien ook programmas die ik niet goed verwijderd had etc. Op de C-schijf stond 15Gb gebruikt en 12GB vrij.

2 jaar geleden ben ik opgestart van een nieuwe installatie en heb toen in de eerste paar maanden daarna met Partition Magic enkele systeem kopieën (images) gemaakt.
Deze images staan op de externe HD en zijn 4 tot 6 GB groot.
Mijn idee was dat ik daarvan tzt gebruik kon maken om mijn systeem gemakkelijk te herstellen met behoud van alle drivers en instellingen.

1 van deze systeem kopien wilde ik nu met PartitionMagic (PM versie7) terug zetten.

Echter EERST wilde ik (vorige week) de HD van de laptop in 2 partities verdelen, dwz 1 van 29GB en 8GB (voor data). Dat is gelukt.

Toen ik vervolgens de oude image met PM wilde terug tten op de C-schijf liep het uitvoeren van deze taak vast (in het lichtblauwe scherm), error 4.

Ik heb PM weer dezelfde opdracht gegeven met hetzelfde resultaat error 4.

Toen ik hetzelfde nog 1keer wilde proberen gaf PM een fout melding het kon de taak niet uitvoeren; er was niet genoeg ruimte of de parameters klopte niet....

Ik heb toen een nieuwere versie 8 van PM gedownload en op een CD gebrand.
Van deze CD heb ik weer de taak geprobeerd uit te voeren.
Dwz eerst heb ik daarmee de partities veranderd, dwz de c-schijf 35Gb gemaakt en E, ruim 2 GB, dat gelukte.
Vervolgens weer geprobeerd de oude image terug te zetten incl. opnieuw opstarten en vervolgens liep de uitvoering van de taak weer vast.

Wat blijkt nu tot mijn verbazing.. dat de vrije ruimte op mijn c-schijf is opgevuld met grote stukken van 1,25GB windows !? (Sequoia geeft wel ‘n stuk of 10 files van elk 1,25GB op de C-schijf! seguoia geeft bijv. c:\windows\a enzo 10 grote files met verschillende eind directory letters van a,e,g,f,i,l,o,s,y en 1,2,5)
Met verkenner zie ik deze delen NIET(ook niet met verborgen bestanden weergeven)
Ik kan deze files dus ook niet deleten

Schijfbeheer geeft nu dat de C-shijf 35Gb is en dat er 9 GB vrij is, de E-schijf is 2GB.
De file grootte van Windows (eigenschappen) is 22GB terwijl dat voorheen maar 5Gb of zoiets was.

Ik zie deze delen dus wel met de Sequoia view, n handig programmatje om de ruimte bezetting te visualiseren. Wie kan mij uit dit probleem helpen??
bedankt alvast.
Wil

Ik denk dat het misschien met; <uitvoeren> kan lukken
Dwz; met <cmd> en de windows files van 1,25GB kan deleten en dan vervolgens de gewenste taken uitvoeren met PM?
maar ik ken deze commands niet goed dus graag wil ik jullie advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan