partititie verbergen

• Onderwerp starter Onderwerp starter vaat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vaat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 mei 2001
Zou het mogelijk zijn om een partitie te verbergen voor een user die administrator rechten heeft en die toch op een of andere manier benaderbaar te maken via het thuisnetwerk. Misschien inloggen via ander administrator account via netwerk.

Of een tooltje ofzo. Met partition magic kan je wel een partitie verbergen en er een wachtwoord opzetten. Niemand kan dus die partitie benaderen, maar ik moet hem wel weer zichtbaar maken wil ik er data op zetten en dan is hij ook weer benaderbaar door de andere persoon. Die heeft administrator rechten..

De vraag is natuurlijk hoe slim deze administrator is.
Want wanneer er een extra partitie wordt aangemaakt dan verdwijnt er ruimte van de HD en dit is waarneembaar.
Wanneer je je partitie zichtbaar maakt dan is dit maar voor korte periode en de vraag is of de administrator, dat dan wel waarneemt.
Ander punt is dat wanneer er verkeer naar buiten gaat dat dit mogelijk door de server gemonitord wordt en dan is het ook zichtbaar.

Laatst bewerkt:
dat hij ruimte mist daar is hij van op de hoogte, hij mag alleen de inhoud niet wijzigen of verwijderen.

De server en het hele netwerk is onder mijn beheer, dus dat is allemaal geen probleem. De betreffende computer is gewoon een client die op zijn computer administrator rechten heeft. Het gaat om een partitie op die computer (client)

Ga naar, Start>Uitvoeren en type: gpedit.msc
Ga dan naar: Gebruikersconfiguratie>Beheersjablonen>Windows-onderdelen>Windows verkenner. Je hebt daar twee opties:
1- De opgegeven stations verbergen in Deze computer
2- Toegang tot stations via Deze computer verhinderen.
Volgens mij kun je beide gebruiken.

Als je de instellingen dan gewijzigd hebt, verijder je GPEDIT uit de system 32 folder. Zet deze op een diskette als je hem weer wilt wijzigen plaats je het even terug.

dat is hem,

alleen is de partitie G en ik kan alleen maar kiezen uit A,B,C,D ! Ook de partitie F staat er niet in !

behalve dat probleem kan hij nog steeds makkelijk terug veranderen. Maar die vind ik nog wel een optie want hij is toch niet bekend met gpedit.msc ! Maar helaas werkt deze optie dus niet ??!!

Via security opties bij eigenschappen van de partitie kan ik alleen mijn administrator account toegang verschaffen en de die van hem niet.

Maar dit is wel heel makkelijk te vinden om het weer uit te zetten.

is gelukt, met wat register hacks en het disable van regedit voor hem.

Ja dat kan...alleen als je bijv.. Reghance van Lavasoft installeert dan kun je zo het register in. Wat ook een mogelijkheid is:
Je schakelt met bijv Powertoys de desbetreffende partitie uit. Dan kun je in Gpedit instellen dat Powertoys.exe niet mag worden uitgevoerd.

Geplaatst door r.vink
Ja dat kan...alleen als je bijv.. Reghance van Lavasoft installeert dan kun je zo het register in. Wat ook een mogelijkheid is:
Je schakelt met bijv Powertoys de desbetreffende partitie uit. Dan kun je in Gpedit instellen dat Powertoys.exe niet mag worden uitgevoerd.

nu is hij uitgeschakelt op gebruikers-basis. Weet niet of dat met powertoys kan, maar dat moet wel. Anders kan ik hem niet meer benaderen vanuit het netwerk.

Overigens zou geen enkele methode bij mij ervoor zorgen dat ik de schijf niet meer kan benaderen, als ik administrator rechten heb. Een waterdichte is er niet volgens mij.

Denk niet dat hij de registerhack vind of reghance, dus ben zo wel tevreden.

Hij moet namelijk eerst bedenken dat hij het register in moet, dan via internet reghance vinden, dan de registerhack en tenslotte zichzelf nog rechten geven bij de partitie. Daar is hij niet slim genoeg voor denk ik :)

Als die maar geen raad komt vragen op Helpmij hahaha!

tja,

misschien toch maar

127.0.0.1 helpmij.nl

in zijn hosts file zetten. Helpmij blocken, had nooit gedacht dat ik dat zou doen :) :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan