pasfoto

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hertogjan

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2001
Berichten
453
Met welk programma kan ik pasfoto's afdrukken 3.5 x 4.5
Als ik voor pasfoto afdrukken kies bij mijn printer is het formaat veel groter, kan het formaat ook niet aanpassen. en als ik de foto verklein in bv paint dan word de kwaliteit veel minder.
Wie weet hoe ik dit op kan lossen.
 
Hertog Jan,


Heb je het ook al geprobeerd met de Print Wizard in XP ?? Of geeft deze ook een afwijkend resultaat ??

Hij geeft tenminste wel aan dat er in pasfoto's afgedrukt kan worden maar of dit in het gewenste resultaat wordt gedaan weet ik niet ?!


Remy
 
Met de print wizzard wil het ook niet, geeft ook een hele afwijkende maat.
Ik zal het proberen met irfanview, ik laat wel horen als het is gelukt.
 
Ik heb het nu geprobeerd met irfanview, maar de kwaliteit word toch minder als je de foto verkleind naar 3.5 x 4.5
 
Dat is dan jammer, maar de maat klopt wel?
Misschien dat je nog iets met de instellingen van jouw printer kunt doen.
 
De maten kloppen wel, maar aan de printer kan het niet liggen want het is een foto printer die perfecte foto's print.
Maar als ik met mijn digitale camera een foto maak, en die wil ik op pasfoto formaat afdrukken (dus moet ik de foto verkleinen) dan word de foto niet zo scherp als ik hem afdruk.
 
Heb je eerst de foto verkleind in irfanview?

Dit hoeft niet:
Plaatje laden en dan:

Custom allows you to print the image with specific size.
Type in the desired change: width, height and left/top margin in cm or inches.

:cool:
 
Ik heb het plaatje geladen, en toen bij afbeeldingen de groote aangepast.
 
Even iets anders, wil je pasfoto's gebruiken voor een officieel document? Dan is een print niet altijd geldig. Ik werk zelf op een gemeentehuis en prints als pasfoto worden niet (overal?) geaccepteerd. Verder, succes!
 
Ja het was wel de bedoeling om de pasfoto's te gebruiken voor een officieel document, het maakt toch niet uit als ik ze maak of de fotograaf. (ze komen allebij op foto papier)
 
Foto (printer) papier is toch anders dan officieel fotopapier dat de fotograaf gebruikt. De toplaag kan los laten bij het insealen, dat gebeurd met warmte, waar printerpapier dus niet goed tegen kan. Ik zou eerst naar het gemeentehuis bellen voor de zekerheid om te vragen of het bij jullie wel mag. In Hoorn (NH) mag het dus niet.
 
Tegenwoordig worden paspoorten anders gemaakt, er zit nu een plastic kaart in waar je foto "in" is verwerkt. Ik neem dus aan dat je de foto voor een rijbewijs wilt gebruiken? Misschien dat de eisen voor een rijbewijs anders zijn dan voor een paspoort. In ons gemeentehuis staat ook een foto-automaat waar je dus terplekke pasfoto's kan laten printen. Het papier dat daar in wordt gebruikt is toch anders dan het papier dat je in de winkel koopt voor je printer. Maar je kan natuurlijk met een zelfgeprinte pasfoto naar burgerzaken gaan om het te laten controleren, of even bellen en je vraag voorleggen. Het zou zonde (van je tijd) zijn als je voor niets komt. Gr. Erik.
 
Het is voor een paspoort dus ik vraag het maar even na voor de zekerheid. In ieder geval bedankt voor je reaktie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan