• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

passend maken cel op hoeveelheid tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

DieBe

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Ik heb een urenlijst gemaakt. Op één tabblad heb ik alle weken achter elkaar gezet met daartussen steeds een verzamelstaat per periode. Vervolgens kun je met het invullen van een weeknummer de des betreffende week zichtbaar maken. In de tabbald periode kun je de periode zichtbaar maken. Nu zit ik met een "probleem". Soms moet ik in bij het invullen van de uren een opmerking bijschrijven (zie bijvoorbeeld Week! O9) dit kan ik ook doen in week 2, 3 enz. Als ik vervolgens een periode overzicht maak dan moeten al die opmerkingen ook zichtbaar worden (zie Periode! BO9). Probleem is nu dat het vakje niet groter wordt als de tekst niet past. Ook niet met Terugloop. Wie weet er een manier op opmerkingen in de weekstaten te plaatsen en dat deze zichtbaar worden in de periodes?

Bijlagen

Hallo Emields,

Kun je aangeven wat je gedaan hebt want als ik je bijlage open zie ik geen aanpassing. Ook is mijn vraag nog niet opgelost.

misschien kan je beter eerst uitleggen wat het verschil is tussen blad week en blad periode?

wat ik gedaan heb gewoon uw code vervangen door een code die wel werkt.

ik heb natuurlijk niet alle formules vervangen maar enkel voor week 1 en week 2

Bijlagen

Bedankt voor uw reactie. Ik zal eerst maar eens uw vraag beantwoorden wat het verschil is tussen tabblad week en periode.
Op het tabblad week! kunnen we de uren in vullen die in die week gemaakt zijn. Voor de uitbetaling van de uren is alleen het overzicht per periode van belang. Nu staat de periode ook gewoon op het tabblad week! maar die kreeg ik niet zichtbaar op de wijze zoals ik de week zichtbaar heb gemaakt. Daarom heb ik een tabblad periode! gemaakt die alle gegevens haalt uit het tabblad week!

Zoals gezegd kan ik per week een opmerking invullen. Voor week 1 in kolom O, voor week 2 in kolom AB, voor week 3 in kolom AO, voor week 4 in kolom BB, enz. Als ik nu periode 1 open dan komt in kolom BO alle opmerkingen die in week 1 t/m 4 gemaakt zijn te staan. Deze teksten zijn echter niet allemaal te lezen omdat de grote van de cel zich niet aanpast aan de omvang van de tekst.

Vraag is dus hoe ik per week een opmerking kan maken die te lezen zijn in de periode overzichten.

Om op jouw vraag terug te komen: als je een manier weet om in tabblad Week! een week zichtbaar te maken of een periode dan hoor ik dat graag.

Het wil niet zeggen omdat het bij u niet lukte dat er niemand is die het kan oplossen. Stel in het vervolg in uw vraag duidelijk wat u eigenlijk wil.

Probeer deze eens.

Bijlagen

Alternatief.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Range("B1:B2")) Is Nothing And Target.Count = 1 Then
    Application.ScreenUpdating = False
    x = Application.Match(Split(Target.Offset(, -1))(1) & " " & Target, Rows(6), 0)
    If IsNumeric(x) Then
      Columns(4).Resize(, 857).Hidden = True
      Columns(x).Resize(, 12).Hidden = False
     Else
     Columns(4).Resize(, 857).Hidden = False
    End If
  End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan