passende processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Mijn zoon heeft van een kennis met AUtomatiseringsbedrijf een heleboel hardware gekregen. Meeste nieuw, wel wat ouder natuurlijk.
Onder andere van die kleine barebonekastjes (Asus) met ingebouwd mobo. Paar Pentium 3 en paar pentium 4. Hoe weten we welke processor (want die zitten er geen bij) hierop hoort? Ik weet niet welk mobo, er staan allerlei nrs op. Welke moet ik lezen?

Verder moet er DDR geheugen in, maar hoe weet ik wat voor?

:D Afspraak met die man is: zoek maar mooi zelf uit, wat je ervan maakt is voor jou, maar je moet me er niet mee lastig vallen :-)) Wel een goeie deal, want ik heb helpmij... :D

Het model staat vaak op het moederbord zelf, gewoon tussen de PCI-sloten etc.

De ene keer gedrukt op de printplaat zelf, de andere keer op een stickertje.

Zoeken op de BAREBONE!! Meestal staan de oudere samengestelde barebones wel met specificaties op internet. Ook de processor kiezen moet niet zo heel moelijk zijn. Kijk op de socket van het moederbord welke socketnr. het is, zoek op internet de processoren (of je mailt de typenummers even naar me dan zoek ik het voor je uit) en dan weet je welke erop moet. Ook het geheugen doe je gewoon op dezelfde manier. Via de SPECS van het mobo.

Dank voor je aanbod!
Er stonden zoveel cijfertjes en letters op allerlei plaatsen, dat ik niet wist welke ik hebben moet.
Dus heb ik gisteren de pc-tjes afgezet bij een kennis, jongen die ICT leert, met aan hem de vraag om ze compleet te maken.
Dus voor hem een leuk klusje om dat te doen.

Soms is het beter om de grenzen van je eigen kunnen nog eens te bepalen....!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan