Passive mode in FTP

Status
Niet open voor verdere reacties.

lafra002

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Beste mensen,

even een vraagje, ik heb Serv-U FTP, dit werkt goed in de 'active' mode, maar zodra ik m op passive instel (ik weet hoe dit moet, ook met port forwarding) krijg ik het volgende probleem:

Als iemand inlogt (passive) blijft de 'progress' hangen bij het command: list -a
Vervolgens doet die niks. Waar kan dit aan liggen? Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

vraagje: waarom wil je in passive mode werken terwijl het in active mode ook goed werkt?

Haha, daar heb je een goed punt!

Ik wilde uitleggen waarom, maar ik dacht dat het anders te verwarrend zou worden.

Goed, hier komt ie:

Als iemand (op active) mode op m'n server inlogde (via windows explorer of iexp) werd de passive command automatisch gegeven, maar aangezien mijn server op active staat laat ie dat niet toe.

M.a.w. ik moet nu iedereen een programma als FlashFXP geven om ze in m'n server te laten komen (met dat prog o.a. kan je de pasv command uitschakelen)

Dat is de reden dat ik wil proberen om hem passive aan de praat te krijgen.

Hoop dat het duidelijk is ;)

Aha, en als je iedereen nou eens vertelt dat het met internet explorer ook prima lukt, gewoon bij extra>internet-opties>geavanceerd kijken, daar kan je de optie passive ftp in- en uitschakelen ;) Evt adres voor je server:

ftp://jouw ipadres of anders ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@jouw ipadres

Graag gedaan... het probleem blijft namelijk bestaan als je je server op passive zet, want dan krijgen alle mensen die active inloggen weer een probleem... dus dan is het weer omgekeerd.... de instelling zit em bij de cliënten, niet bij de server... mochten er nog problemen zijn en/of vragen, stel ze gerust, misschien hebben we nog wel een nuttig antwoord :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan