Passkey + Port Forwarding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxjoyxx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2007
heyy..

ik heb een hele domme vraag, die al duizend keer gesteld is (i know). Toch wil ik hem vragen, want ik begriip de uitleg die ik op websites vind helemaal niet! Ik ben niet zo gweldig met computers dus kan ik de meeste forums niet volgen haha!

Mijn vraag... How on earth werkt het hele port forwarden?
Ik begrijp er helemaal niets van.

Ten eerste weet ik mijn IP adres niet,
ten tweede weet ik niet waar ik kan zien wat voor Router ik heb,
en ten derde heb ik geen idee wat ik voor poort moet kiezen en waar ik hem in moet voeren. Ik heb Azureus en MacOSX.

Eerst downloadde de torrents wel, maar gewoon vrij langzaam. Nu krijg ik ook nog de foutmelding "Invalid Passkey".. Zegt mij weer niets, jullie wel?

plz help..

xx Joy

Ten eerste weet ik mijn IP adres niet,
ten tweede weet ik niet waar ik kan zien wat voor Router ik heb,
en ten derde heb ik geen idee wat ik voor poort moet kiezen en waar ik hem in moet voeren. Ik heb Azureus.

1. Als je je IP wilt weten kan je 2 dingen doen, naar www.watismijnip.nl gaan en je kunt via uitvoeren > typ in "cmd" en klik op ok > vervolgens typ je "ipconfig/all".

2. Meestal als je een router hebt staat het gewoon op dat kastje. Waarschijnlijk ook op het handleiding boekje.

3. Poorten kan je gewoon willekeurig kiezen, kies tussen de 49152–65534. Gebruik geen 6881 t/m 6999 want die zijn volgens mij blacklisted bij azureus. Waar je dat kunt invullen staat hier allemaal uitgelegt. www.portforward.com. Je moet eerst je router selecteren, daarna het programma waar je de poorten op wilt openen.

Crosspost.
Ga hier maar verder:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2136614#post2136614

slotje4tk0.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan