Password probleem XP in Windows 7 Virtual mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

srpchulp

Verenigingslid
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
4.525
Vandaag net een password probleempje gehad met XP in vitual mode onder Win 7 ult.
Na wat zoeken heb ik het probleem opgelost.
Ik dacht dat het wel handig zou zijn de oplossing hier neer te zetten voor het geval er anderen tegen dit probleem oplopen.

Hier is de situatie:

Bij de setup van de XP virtual machine onder Windows 7 moet gedwongen een password voor de XP-user (XPMuser) worden opgegeven. Na de start van XP kan dat password vervolgens weer weggehaald worden als geen password gewenst is.

Na verloop van tijd kan het gebeuren dat bij de start va XP in virtual mode ineens weer om een password gevraagd wordt en wat er dan ook ingetikt wordt, geen password wordt geaccepteerd.

Dit is als volgt op te lossen:
Ga in Windows 7 naar Start - Programma’s – Windows Virtual PC en start daar de Windows Virtual PC.
In het rechter window van de Virtual PC is de file “Windows XPmode.vmcx” te zien.
Druk daarop met de rechtermuisknop. Dat geeft een keuze menu.
Kies voor “Instellingen”
Binnen Instellingen is een optie “Integratie functies”
Zet hierin het vinkje bij “Inschakelen bij opstarten” uit.
Ga vervolgens naar “aanmeldingsreferentie”en zet die op “geen”
Druk nu op “ok”

Dubbelklik/open nu de Windows XPmode.vmck
XP wordt nu gestart en het aanlogscherm voor de XPM-user verschijnt.
Het Password dient blanco te zijn en er kan dan gestart worden.

Na de start van XP kan dan nu eventueel alsnog een password voor de XPM-user gegeven worden en kan, na het afsluiten van XP, met de hierboven genoemde werkwijze de Integratie functies weer aangezet worden bij het opstarten.
 
Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Als ik je verhaal zo bekijk lijkt het me voldoende om “aanmeldingsreferentie” uit te zetten.
Integratie functies hebben vlgs. mij namelijk geen invloed op (automatische) gebruikersaanmelding.

Tijs.
 
Het volgende kan ook helpen, wanneer het bovenstaande niet werkt:

Op het moment dat de vituele XP wordt aangezet (zorg dat hij niet in sluimerstand staat), voordat het logo verschijnt, F8 intoetsen, vasthouden en de veilige mode kiezen.
Dan vervolens in configuratie scherm je wacht woord wijzigen.

Wiebe
 
Laatst bewerkt:
@ Saphira,

Gaarne eigen topic maken en niet "inbreken" in een bestaande.
Dank je wel !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan