Password reset tool

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomassoft

Verenigingslid
Lid geworden
6 jul 2010
L.S.,

Ik ben opzoek naar een programma/tool/script waarmee in in de AD een password kan resetten naar de default waarde....

Vorrbeeld
Ik open de tool en typ de gebruikersnaam van de gebruker in en druk op enter. Ik krijg onder als antwoord op mijn zoekvraag de gebruikersnaam en klik op de gebruiker en op het knopje password reset of via een menutje met de rechtermuiskop (dit maakt nie zo veel uit hoe...) hierna word het wachtwoord bijv. welkom.

Iemand een iedee hoe te maken? Of een voorbeeld of een tool liefst gratis waarmee het kan......

Al vast bedankt voor het meedenken.,

Gratis tooltje ken ik niet. Misschien zelf een "resetpw.cmd" maken met daarin scriptje die vraagt om usernaam en dan met "dsmod user user_dn -pwd new_password" aanpassen? Juiste gegevens (laten) invullen natuurlijk.
http://support.microsoft.com/kb/322684

Geprobeerd!! Er word wel degelijk iest gerund. Maar het password is niet gewijzigd. Ik heb gebruikt....dsmod user gast1 -pwd welkom
Ook heb ik geprobeerd: dsmod user user_dn -pwd welkom. Ik dacht misschien kan ik de username dan invullen en dan het password veranderen...
Helaas bijde werkte niet. Iemand nog een iedee?

Volgens M$ moet je wel de DN name gebruiken dus zoals bijv. CN=Jeff Smith,OU=Sales,DC=Fabrikam,DC=COM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan