password van administator bij opnieuw instaleren pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

computercrash

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2007
als ik me laptop opnieuw wil installeren vraagt hij om het password van de administrator.
maar ik heb nooit een password opgegeven voor de administrator. al sla ik de vraag voor het password over dan gaat hij al helemaal niet verder.

hoe kom ik aan het password van administrator al heb ik het nooit opgegeven?

MVG kokkie

Als je de installatie voor 70% hebt voltooid, dan kom je op een vraag waar je een password moet opgeven.
Die verzin je ter plekke.

Maar uit jou vraag begrijp ik het volgende:
als ik me laptop opnieuw wil installeren vraagt hij om het password van de administrator.
Dus als je WILT GAAN installeren wordt er om een password gevraagd?
Hoe installeer je je laptop? Wat doe je in welke volgorde?

1. ik zet de laptop aan
2. ik doe de recover cd er in
3. ik sluit de laptop af
4. ik zet de laptop aan
5. er wordt gevraagd om op een toets te drukken
6. er komt een menu "F1" om "Windows XP media center edition" te installeren. "R" om de pc te recoveren
7. er wordt gevraagt wat ik recoveren. je kan alleen kiezen: "1. C://program files"
8. ik kies 1 druk op enter
9. hij vraagt om het wachtwoord van de administrator op te geven.

en die heb ik dus nooit opgegeven dus weet ik ook niet wat ik daar moet invullen

Laatst bewerkt:
Laat eens gewoon open en geef enter. Wat gebeurt er dan?

heb het even gekeken wat er dan gebeurt:

dan staat er C://progam files en dan gebeurt er niks meer.

Ok, maar die manier van recoveren is geen herinstallatie.
Andere mogelijkheid om achter dat password te komen: start normaal op in veilige modus.
Inloggen met je normale account.
Na de start ga je naar start> uitvoeren> control userpasswords2
Dan zie je als het goed is, 2 accounts: die je altijd gebruikt en de admin.
Klik op de admin en klik aan dat je het wachtwoord wilt wijzigen.
Nu weet je voor de volgende ronde het password :)

Ik heb excact hetzelfde probleem met laptop van dochter

Ik heb excact hetzelfde probleem met laptop van dochter.
Dit schijnt een bekend probleem te zijn als XP wordt geleverd door een OEM , zonder de SP1 en SP2. Er is een artikel over geschreven door MicroSoft. WindowsXP-KB310994.
Om dit probleem op te lossen kun je WindowsXP-KB310994-SP2-Home-BootDisk-NLD downloaden, waarmee je 6 opstart floppies´s kunt maken. Echter de laptop van mijn dochter heeft geen floppy disc. Wel is deze op te starten via een USB stick, maar ik kan nergens een bootable programma voor de stick vinden.

Een andere oplossing is een CD van Data Genius (Recover/Transfer your important data when your Windows has crashed or your hard disk has been formatted/damaged. Wipe out all data on your hard disk or partitions without any possibility to be recovered by any undelete utility.) Hiermede kun je je data in veiligheid brengen. CD kost ca 20$

Daarna kun je een normale herinstallatie uitvoeren.

Mijn voorkeur gaat uit naar de bootable stick, maar die heb ik nog niet gevonden.
Iemand op het forum wellicht?

Apestaart

Laatst bewerkt:
1. ik zet de laptop aan
2. ik doe de recover cd er in
3. ik sluit de laptop af
4. ik zet de laptop aan
5. er wordt gevraagd om op een toets te drukken
6. er komt een menu "F1" om "Windows XP media center edition" te installeren. "R" om de pc te recoveren
7. er wordt gevraagt wat ik recoveren. je kan alleen kiezen: "1. C://program files"
8. ik kies 1 druk op enter
9. hij vraagt om het wachtwoord van de administrator op te geven.

en die heb ik dus nooit opgegeven dus weet ik ook niet wat ik daar moet invullen

De vraag is wat je wilt.
Wil je XP compleet herinstalleren (en dus je oude installatie echt compleet wissen, inclusief alles wat nog op die partitie(deel van de harde schijf) staat), of wil je een recovery uitvoeren omdat Windows bijvoorbeeld niet meer opstart?

Wat je nu doet is een recovery waarmee je bijvoorbeeld het Master Boot Record of het register kan herstellen als die beschadigd zijn.
Wil je gewoon formateren en installeren, druk dan in dat eerste blauwe scherm gewoon op [ENTER]
Je wordt dan door de installatieprocedure geleid waarbij je onder andere gaat formateren en verschillende gegevens (zoals gebruikers, administratorwachtwoord, netwerkinstellingen) kan instellen.

Beste Rene,
Er staat nog belangrijke data op de disc die ik eerst veilig wil stellen. Ik druk dus bij recovery op R (Herstellen) , dan wordt er een wachtwoord gevraagd en aangezien ik dat niet weet kom ik niet verder. Wachtwoord blank laten en admin invoeren helpt ook niet.
Dit is een bekend probleem bij MicroSoft. Bezoek eerst hiervoor de website met het artikel, dat ik boven heb beschreven.
Groeten,
Gerard van Beek

Beste Harry,
Het leek allemaal zo leuk, maar de gedownloade file is niet te unzippen. Ik krijg een melding : ! C:\Documents and Settings\Gerard\Mijn documenten\rebuilt.HPUSBFormatter.zip: CRC failed in HPUSBFormatter.exe. The file is corrupt.

Is er wellicht een wachtwoord op? Kun je mij een goede gezipte file toesturen?
Email : gvb-rd@hetnet.nl

Bij voorbaat dank
Gerard van Beek

Hoi !

Alhoewel ik het al diverse keren zo gedaan heb, dus nogmaals geprobeerd !

En: van enige foutmelding is geen sprake !

Dus wat je aan het doen bent is mij onduidelijk.

Pak de .zip-file gewoon uit op de stick en klaar !

Greetz,

Harry.

Hallo Harry,
In het document dat beschrijft hoe te handelen om een bootable USB stick te maken worrdt voorgesteld om eerst een floppy te maken en daarvandaan de belangrijkste bestanden te copieren naar de stick. Dus niet rechtstreeks uitpakken naar de stick. (dat zou ik overigens het liefste kunnen doen). Echter het uitpakken lukt niet! zie de foutmelding hierboven.
Ik heb de file nogmaals gedownload , maar hetzelfde resultaat, unexpected end of file found.

Nogmaals kun je mij een goede zipfile toesturen?

bvd

Gerard van Beek

Hoi !

Sorry, maar ik heb het hardstikke druk momenteel, 3 betalende klanten wachten, dus geen tijd om een bestand te uploaden.

Greetz,

Harry.

Beste Harry, (toch niet van HP?,want dan ken ik je)
Ik heb geen haast, mijn klant (dochter) betaalt toch niet.
Ik zou het wel op prijs stellen als je op een later tijdstip 5 minuten hiervoor vrij kunt maken, zeker nu ik zo dicht bij de oplossing ben.
BVD,
Gerard van Beek

Beste van Beek,

ik ben geen moderator dus ik zou dit niet moeten schrijven. Maar het is niet netjes om in te breken in een topic van een ander en het op deze manier te kapen. Het neemt de aandacht van het echte probleem weg en gaat nu ineens vooral over het niet kunnen uploaden van een file.

Open een eigen topic aub en laat deze voor computercrash!

Ron

Geachte Haaren 101,
Zoals u kunt zien in de vorige reacties, ben ik wel degelijk aan het zoeken naar een oplossing voor het hoofdprobleem. Ik heb excact hetzelfde probleem met mijn notebook. En als het bestandje, wat ik nu niet kan downloaden, de oplossing biedt is dat ook een oplossing voor het hoofdprobleem. Ik hoop dat u het daar mee eens kunt zijn.
Groeten,
Gerard van Beek

Dit is een bekend probleem bij MicroSoft.

Het leuke is dat het geen probleem is. Iemand (waarschijnlijk jij zelf toen je de PC gekocht hebt) heeft een adminstratorwachtwoord ingevoerd, en daar wordt nu (terecht!) om gevraagd.

Weet je dat wachtwoord niet meer, dan kan MS daar natuurlijk ook niks aan doen.

Gelukkig is er wel een oplossing voor. Op www.loginrecovery.com kun je bestandje downloaden waarmee je een diskette maakt. Die diskette kopieerd de wachtwoorddatabase van Windows. Het bestandje wat je dan op je diskette hebt staan kun je weer uploaden, en als je niet betaald heb je na 48 uur alle wachtwoorden die in Windows bekend zijn.
Zie de website voor een exacte uitleg. Enige wat ik er nog over kan zeggen: het werkt prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan