Past de X800 XT op mijn Mobo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperSiN

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2005
na een lange tijd heb ik besloten geen nieuwe PC te kopen, maar wel mijn PC te upgraden.

Momenteel heb ik een Geforce 5600 fx 128MB, waar ik veel problemen mee heb.
Ook, heb ik 512mb ram en een ASRock PE Pro HT met een Intel Pentium 4, 2666MHz.

Ik zou graag een lat van 512MB ram erbij voegen, en m'n kaart vervangen met een X800 XT. Maar mijn vraag is, past dit wel op mijn simpele ASRock mobo? moet ik deze vervangen? hoeveel zal het uiteindelijk kosten?
via perfect-systems.nl pricecheck kom ik op zo'n 250€ voor een nieuwe kaart + meer ram. maar ik vrees wat voor dat moederbord

Mss weten julie meer? iemand die me kan helpen?
Alvast bedankt.

btw: ik zou deze hardwaren kopen eind oktober, voor de release van Serious Sam II, F.E.A.R. en Age of Empires III. Ik ben dus een gamer en wil van mooie gfx kunnen genieten tegen een goeie FPS, maar medium gfx zijn voor mij al meer dan voldoende.

Geplaatst door gekky29
Om welk moederbord gaat het precies.

ASRock PE Pro HT

00034757.jpg

dat is welk geheugen erin gaat

Code:
Memory Max. 2GB DDR or 2GB SDRAM
DDR 2 x DDR, DDR333/266/200
SDRAM 2 x SDRAM, PC133/100

dat is je agp slot

Code:
Slots AGP 1, AGP 4X/2X universal

Laatst bewerkt:
Meer geheugen is altijd wel gunstig, zeker wanneer je veel games speelt (of veel aan multi-tasking doet).

De videokaart die je wilt aanschaffen zal waarschijnlijk wel werken, maar de videokaart zal ver onder zijn 'kunnen' presteren. Agp 4x heeft namelijk een veel kleinere bandbreedte dan agp 8x (van de 800xt).

Als ik jou was zou ik een nieuw moederbord aanschaffen met agp 8x. Wat het geheugen betreft, dit kan je gewoon blijven gebruiken, alleen is het aan te raden ddr400 aan te schaffen (t liefst in dual channel opstelling ;))

Het kost ff wat, maar met deze nieuwe componenten heb je een goede game pc die aardig wat jaren mee kan

Geplaatst door L@urence
Meer geheugen is altijd wel gunstig, zeker wanneer je veel games speelt (of veel aan multi-tasking doet).

De videokaart die je wilt aanschaffen zal waarschijnlijk wel werken, maar de videokaart zal ver onder zijn 'kunnen' presteren. Agp 4x heeft namelijk een veel kleinere bandbreedte dan agp 8x (van de 800xt).

Als ik jou was zou ik een nieuw moederbord aanschaffen met agp 8x. Wat het geheugen betreft, dit kan je gewoon blijven gebruiken, alleen is het aan te raden ddr400 aan te schaffen (t liefst in dual channel opstelling ;))

Het kost ff wat, maar met deze nieuwe componenten heb je een goede game pc die aardig wat jaren mee kan

Speciaal een nieuw moederbord aanschaffen voor alleen maar die 8x AGP-poort is onzin, aangezien het verschil tussen AGP 4x en 8x minimaal is qua performance.

Dan is een nieuw moederbord met een PCI-Express slot een veel betere keus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan