Past deze processor in mijn moederbord??

Status
Niet open voor verdere reacties.

loc_dog

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2004
Hallo,

Ik zoek een nieuwe processor, maar ik weet niet welke op mijn moederbord past.
Het is een hele oude pc en ik kan er weinig over vinden.
Dit is mijn Moederbord: MSI MS-6309 (1 ISA, 5 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 3 DIMM)
En dit is volgens mij de site over de moederbord: http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=351&maincat_no=1

Ik heb een tweedehands processor gevonden op marktplaats..
past deze op mijn moederbord?

Intel Celeron 1100Mhz / 1,1 GHZ P3 Socket 370

Die moet passen hoor, Staat gewoon in de link die je gaf. '' Support Socket 370 for Intel® Pentium® III or Celeron™ Processor.

De processor die je aangaf is ook socket 370.

Je hebt ze in fcpga en fcpga 2, die passen niet op elkaar, soms nog de eerste op de tweede, maar anderom zeker niet, kijk daar eens naar.

als ik de nieuwe processor erin doe.. dan blijft de scherm zwart bij het opstarten..
als ik mijn oude er weer in doe, dan start hij wel weer normaal op..
Bij het opstarten zie ik helemaal niks, gewoon een zwart scherm.. lampje van mijn die beeld blijft oranje, terwijl die als die aangaat groen moet worden?
En de pc is ook niet bezig met ''nadenken?''.. Dus er komen ook geen geluidjes uit de pc

Ik heb eens naar die begrippen gekeken wat Lange Pier schreef (fcpga en fcpga 2) maar kon niet vinden wat het nou betekende..
En ik snap ook niet wat al die getallen op die site inhouden..
Dit staat er op de processor:
Intel 01 malay 1200/256/1.475
Q201A572-0353 Celeron SL5Y5

De verkoper zei erbij dat hij de zelfde moederbord als de mijne gebruikte

Lijkt mij sterk, een fcpga socket 370 proc werkt op 1,75v en de fcpga2 socket 370 proc op 1,45/1,5v en pinsettings zijn ook anders, wel met een mod te veranderen, maar toch.

Oohja..
Kan ik hem dus wel werkend krijgen op mijn moederbord door iets te doen ?

Alleen zo, zou even op een beurs kijken ofzo, upgradesetjes worden daar, compleet, al voor zo'n 50 euro of minder aangeboden.

Overigens merk je weinig van processor upgrades, geheugen laten werken op 133mHz of hoger wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan