Past deze Upgrade-Kit in mijn computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

userruben

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2011
L.S.

Ik ben een fanatieke gamer en ben van plan me computer te upgraden om hem sneller te maken.
Ik bezit nu een Dell computer, die ik vorig jaar heb upgegrade met een nieuwe Videokaart en een andere voeding (van alternate). Dat was allemaal gelukt.
Nu ben ik van plan een Upgrade-Kit en een behuizing op alternate.nl te kopen, en vraag ik me af of hij in me computer/behuizing past/kan.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Betreffende upgrade-kit: http://www.alternate.nl/html/product/ALTERNATE/Upgrade_Kit_Asus_F1A75-M_LE_-_A8-3870K_-_8GB/987029/?
Betreffende behuizing: http://www.alternate.nl/html/product/Sharkoon/T5_Value/821876/?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn computer nu (met aangepast upgrades van vorig jaar):
- Systeemmodel: Dell Inspiron 580
- Processor: Intel i3 530 2.93 GHz, 2 core's
- Videokaart(upgraded): AMD HD6870 (dual fan)
- Harde schijf: Seagate ST31000528AS ATA Device
- Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W
- Windows 7 Home Premium
- Geheugen 4GB Ram
- Moederbord Socket 1156

Toekomstige computer met nieuwe upgrade-kit en behuizing:
- Processor: AMD A8-3870K, Quad-core 3.0GHz
- Videokaart: AMD HD6870 (dual fan)
- Harde schijf: Seagate ST31000528AS ATA Device
- Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W
- Windows 7 home premium (?) (Is dat nog steeds aanwezig op mijn computer, aangezien het door dell erop is gezet)
- Geheugen 8GB Ram
- Moederbord ASUS F1A75-M LE (socket AMD FM1)
- Behuizing: Sharkoon T5 Value

Mijn vragen zijn dus eigenlijk:
1. Passen de moederbord(met processor)/geheugen in me nieuwe computerbehuizing?
2. Heb ik nog Windows 7 na deze upgrade? Want ik heb mijn computer + geinstalleerde w7 bij Dell gekocht.
3. Passen al mijn onderdelen van mijn computer bij elkaar? Kunnen ze goed aangesloten worden met elkaar of zijn er complicaties?
4. Passen alle onderdelen (moederbord, harde schijf, etc.) met zijn allen in me nieuwe behuizing? En functioneren ze dan nog goed?

Alvast ontzettend bedankt,
Ruben

Laatst bewerkt:
Je bent een fanatieke gamer hmmm . dan kan je beter voor de intel core i5 gaan.
Deze is beter voor games dan de a8.
En zolang jij je hdd niet format ofzo dan blijft windows erop staan
En dat is niet echt een upgrade kit .. je gaat meer een nieuw pc opbouwen , een upgrade is als je van i3 naar bijv i5 gaat of van een athlon naar een phenom dat je hardware vervangt, maar nu vervang jij bijna niks en er komt alleen nieuw hardware bij.
Neem je de i5 dan hoef je niet eens een nieuw moederbord etc

Bedankt voor de uitleg.
Welke processor (voor AM3+ socket) met een AM3+ socket moederbord raad jij dan aan?

Processor features die ik graag wil hebben:
- AMD/ATI
- Boven 3,0GHz.
- goede overklokkingmogelijkheid.
- Quad-core
- Maximaal 160 euro

Moederbord features:
- AM3+ socket
- PCIe 2.0 x16 minstens 1 slot (liefst meer)
- Andere PCI / PCIe slots
- Maximaal 100 euro.

Alvast bedankt.

p.s. Moet wel in die behuizing passen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, je gaat er niet veel op vooruit qua processor kracht, dus je kan beter niet upgraden of een wat krachtigere set uitkiezen!

Ik raad je toch een intel aan als je wilt gaan gamen , ga je toch voor de amd dan moet je het zelf weten.
Een goeie amd quad core is de phenom x4 , deze kan je volgens mij alleen nog bij alternate krijgen en daarom is het ook verstandig om dan ook gelijk al je hardware daar te bestellen , deze site is wel iestie duurder dan azerty /

waarom een volledig nieuw systeem als men ook een i5 760 kan plaatsen...
de i5 760 is sterker dan een Phenom II x 4 9** serie! (en dan de bulldozer processors)
het eenige wat je dan zou moeten doen is een kast kopen en daar alle hardware in over plaatsen
het moederbord wat je nu hebt zou deze processor aan moeten kunnen

hier kan je een i5 760 kopen
klikerdeklik

en nee nadat je de pc hebt geuprade MET een nieuw moederbord zul je windows 7 moeten herinstalleren
echter heb je op dit moment een OEM windows 7 die alleen werkt voor het voorig moederbord
je zult dus windows 7 opnieuw moeten aanschaffen als je het moederbord gaat vervangen!

wat is het budget voor de upgrade?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan