Past dit allemaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat ga je met de pc doen?

die voeding is zeer slecht MS-tech wil je niet in je pc hebben
en ze zijn niet efficient wat resulteert in meer warmte, energie verspilling en kan dus sneller kapot gaan
verder zijn de componenten in die voedingen vaak ook aan elkaar gelijmd

een goede A-merk voeding kun je het beste van de volgende merken halen Corsair, OCZ, Antec, XFX

Laatst bewerkt:
niet echt je geeft teveel geld uit aan de cpu terwijl bij het spelen van games de videokaart de grootste boos doener is

je kunt beter voor een iets goedkopere i5 3350P gaan en een goedkoper moederbord en dan kun je een HD7850 of HD7870 als videokaart aan schaffen
daar hebben games veel meer baat bij!

klikerdeklik

Ok, als ik de pc bestel kan ik er dan alle games op spelen?
En er mist helemaal geen 1 onderdeel en past alles?

geen onderdeel nee maar wel windows zoals nic01 al zij
wellicht heb je deze al thuis liggen?

Ja ik heb windows 7 home premium
Dus de pc is nu helemaal af zonder randapparatuur

Laatst bewerkt:
ja de pc kan een 64bits windows 7 installatie aan!
anders heb je niks aan 8GB werkgeheugen :P

Ik zou de PC écht zelf in elkaar zetten! Toevallig heb ik het een week geleden gedaan, ik ben 15 en ook echt niet heel handig ofzo, en het is gewoon gelukt. Hij ging even niet aan maar ik kwam er snel achter wat het was. Het is ook nog eens leuk om het te doen en het bespaart weer 60 euro.

EDIT: ik zou ook een FX-8350 nemen, die is in veel gevallen beter dan de i5, en een stuk meer future proof. Dan kun je ook een Asrock 990FX Extreme 3 nemen (heb ik ook) en het is nog eens goedkoper ook.

Laatst bewerkt:
Mandje klein beetje aangepast.

1) Een HD 7870XT. Dit is een van de beste prijs/kwaliteit verhoudings kaarten en deze zal games zoals BF3 op ultra spelen. En voor die 10 euro is die het zeker waard.
2) Een ander moederbord. Dit is gewoon een goed moederbord, meer heb je niet nodig.

Voor de rest ziet het mandje er heel mooi uit.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...425856]=1&product[501011]=1&product[603805]=1

@ Lucerinink
De FX-8350 is alleen beter als je hem overclockt. En aangezien dit mandje niet gebaseerd is op overclocken is de i5 in dit geval beter.

die fx8350 past niet eens in zijn budget en dat zeker als hij geld over moet houden voor een game videokaart....

Laatst bewerkt:
@ hasjenwiet
Of hij alleen beter is als je hem overclockt weet ik niet, maar ik weet wel dat spellen zeer snel 8 cores gaan gebruiken, die je met een FX-8350 tot je beschikking hebt, en met een i5 niet ;)

@ firestorm
Die is goedkoper dan die i5, en een asrock 990FX extreme 3 is ook goedkoper dan het moederbord dat hij in zijn lijst had staan

Is de asrock 990FX extreme 3 ook beter dan het moederbord dat ik er nu in heb?

ja echter past de i5 2500k + dat moederbord ook niet in zijn budget

hij wilt een game pc dan moet je dus meer oog hebben op de videokaart en vrijwel iedere quad core i5 cpu voldoet dan.

en dat je bij sommige spellen 8 cores tot je beschikking hebt is ook niet altijd rendabel
8 zwakkere cores tegen 4 krachtigere waarbij de meeste games net 1 tot 2 cores gebruiken
alles wat meer gebruikt is op 1 hand te tellen

en als hij al 200 euro neer gaat leggen voor de cpu dan raad ik de i5 3570k aan die doet het beter op de zelfde clock snelheden als de FX8350 en die OC'en even hoog

Laatst bewerkt:
Houd ook rekening dat de meeste spellen geoptimaliseerd worden voor quad cores. En een intel presteert gewoon beter dan een amd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan