Past dit geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasper9505

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2013
Hallo, ik zou graag dit willen bestellen:
http://www.bol.com/nl/p/transcend-jetram-ddr2-800-geheugenmodule-2-gb/1003004012517034/
Er is nog plaats voor 1 kaartje in mijn pc dus ik denk wel dat het het goeide is?
Maar is dit het juiste type enz? ik weet dit allemaal niet zeker?

Dit is in mijn pc:
Besturingssysteem
Windows 8.1 Pro 64-bit

Processor
Intel Pentium E5200 @ 2.50GHz 30 °C
Wolfdale 45nm Technologie

RAM
2,00GB Single-Kanaal DDR2 @ 413MHz (5-5-5-18)

Moederbord
Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-73PVM-S2H (Socket 775) 29 °C

Grafisch
H-17 (1280x1024@60Hz)
128MBNVIDIA GeForce 7100 / nForce 630i (Gigabyte)

Alvast bedankt!

Hoi,

Je moederbord kan max 4 gig aan en het lijkt mij de juiste geheugen dus ik zie geen probleem:thumb:

Ja, theoretisch moet het passen. De praktijk leert echter dat, ondanks het feit dat het 't goede type betreft, lang niet altijd wil werken. Daar moet je wel rekening mee houden. Vergeet niet als het werkt om het geheugen naar double rated te zetten ipv single zoals het nu staat.

Laatst bewerkt:
Idd. in het bios.
Mooiste zou zijn als je exact hetzelfde merk en type geheugen aanschaft als dat er al inzit, de kans dat dát gaat werken is dan 100%.

Laatst bewerkt:
En een dom vraagje (denk ik):
Kan je ook een DDR2 samen met DDR gebruiken?
wss niet?

Hoi,

Neem aan dat je ddr 1 bedoeld maar tel de pinnetjes en dan zie je dat dit niet gaat:d

DDR (1) heeft een ander 'voetje' dus dat gaat niet passen : DDR heeft een 184 pins aansluiting, DDR2 heeft een 240 pins aansluiting.
In jouw machine kán dus geen DDR(1) zitten, omdat het moederbord DD2 ondersteunt / aansluitingen heeft.

Laatst bewerkt:
Ja, theoretisch moet het passen. De praktijk leert echter dat, ondanks het feit dat het 't goede type betreft, lang niet altijd wil werken. Daar moet je wel rekening mee houden. Vergeet niet als het werkt om het geheugen naar double rated te zetten ipv single zoals het nu staat.

Ik heb gekeken in de bios maar ik kan nergens vinden om het naar double rated te zetten.
Zou je eens kunnen kijken naar welk zinnetje ik ongeveer moet zoeken :)?
en in welk onderdeel ik moet zijn?
bios.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan