Past dit (zelfgemaakte) systeem bij mij ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

larszzie

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2008
Berichten
115
Hallo allemaal,

Ik ben al een hele tijd aan het zoeken voor een nieuwe pc en heb maar eens gekeken bij alternate, omdat ik weet dat je bij hun zelf PC's in elkaar kunt zetten. Ik heb nu een lijstje gemaakt, maar zou graag willen weten of dit een aardig systeempje is voor mij als 15-jarige leerling.
Ik zou er graag af en toe spellen op kunnen spelen, voornamelijk GTA IV (laagste graphics), hw op willen maken en soms wat knutselen met photoshop dreamwaver enz.

Knipsel.jpg

Alvast bedankt,
larszzie
 
een hele domme samenstelling , neem een i5 , en een 5770 en gta4 draait veel beter, die i7 is overkill voor een 5450, en met een 820 euro budget kun je een veel betere videokaart nemen , en een mindere processor. die is overkill..
 
Bedankt voor de reactie!

Ik zou ook graag willen photoshoppen en het een en ander willen programmeren met dreamwaver. Heb me laten vertellen om toch een beetje "toekomst proof" te zijn een i7 te nemen.
Had ondertussen ook al wat anders geprobeerd, Bijna hetzelfde, alleen idd met een 5770.
Zou dat beter zijn?
Wat bedoel je precies met overkill. Het gaat me ook niet ALLEEN om GTA, maar ik vind dat dat er zeker wel op moet kunnen. Ik wil liever dat Pinnacle, Photoshop en Dreamwaver het goed doen. :p

Alvast bednakt :D
 
Laatst bewerkt:
Hoi,


Budget
Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?

Assemblage
Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Besturingssysteem
Welk besturingssysteem wil je gaan gebruiken? En heb je deze zelf al of moet erbij? Windows 7 Home Premium 64bit is voor de meeste particulieren een prima besturingssysteem.

Winkelkeuze
Heb je nog een voorkeur qua winkel? Vertel ook even in welke omgeving je woont zodat we kunnen kijken of er een goede shop in de buurt is!

Doel
Wat is het (hoofd)doel van de computer? Dus wat zal er hoofdzakelijk mee gedaan worden? Te denken aan:
- Gamen
- Multimedia doeleinden, streamen van films naar je console of de pc zelfs als mediacenter gebruiken. (stille pc gewenst!)
- Huis tuin en keukengebruik. De toepassingen, waarvoor je geen dikke pc nodig hebt, zoals: downloaden, office toepassingen, surfen etc etc.

Overclocken
Ga je met de nieuwe PC overclocken of niet? Zo ja, ben je een hardcore overclocker die de hardware tot het uiterste wil drijven met waterkoeling of, nog extremer, met LN2 of droogijs? Of denk je meer aan een leuke overclock met luchtkoeling?

Hoe belangrijk is stilte?
Onbelangrijk – Enigszins belangrijk - Heel belangrijk.
Hou rekening met het hoofdgebruik van de pc. Een multimedia pc moet natuurlijk extreem stil zijn. Tijdens films kijken is niets vervelender dan het geraas van fans, dvd drives ed.

Randapparatuur
Heb je ook nieuwe randapparatuur nodig? Qua randapparatuur moet je denken aan muis/toetsenbord/monitor/speakers.
Als jij zelf al randapparatuur in huis hebt, geef dan ook even wat voor randapparatuur, met name het aantal inches van je monitor. Denk daarnaast aan het geluid. Wil je een simpele set zonder sub, een 2.1 set, een 5.1 set of een 7.1 set. Houd rekening met de grootte van je kamer als je voor een 5.1 of een 7.1 set gaat.

Heb je nog andere voorkeuren?
Denk bijvoorbeeld aan cardreaders, fancontrollers, specifiek gewenste software etc. etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan