Past Een SSD Ook ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AsusUser

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 dec 2010
hoi, ik heb nouw eindelijk mijn nieuwe pc aangeschaft, het is de medion geworden
heb hem vandaag binnengekregen, en ik moet zeggen er zitten veel opties op, die ik eerst niet had, een van de leukste vind ik de Hot Swap, Mijn vraag is dus nu
of ik een SSD van 2.5 inch ook in een hot swap kan zetten met een adapter of zou
dit niet passen i.v.m. de connectoren die helemaal achter zitten :p

alvast bedankt :p

Ik vraag me af of SSD wel "hotswap" geschikt is. Daarbij kun je deze beter als hoofdschijf voor je besturingssysteem gebruiken. Geeft behoorlijk snelheidswinst op.

Het is inderdaad maar de vraag of het past. Hangt helemaal af van de connectoren. Zou me niet verbazen als je daar niet zomaar een andere schijf voor kan gebruiken.

Je zou je ook moeten afvragen waarom je een SSD zou willen (afgezien van gebruik als primaire schijf in je systeem). SSD's zijn helaas nog steeds een kostbare aangelegenheid. Ik bedoel... een externe SSD kost al snel zo'n € 2,- per GB, terwijl je voor een "gewone" HDD pakweg tussen de € 0,04 en € 0,10 per GB betaalt. Dat is dus 20 tot 50 keer :shocked: goedkoper.

Hotswap bay heeft veelal gewoon IDE of SATA aansluiting, mogelijk aparte connectoren, maar dan heb je een aparte houder ervoor.

@Crash: ja, dat bedoel ik ook. De aansluiting zal het probleem niet zijn, maar de vorm van de case.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan