Past elke DvD writer ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Hoi,
M'n oude DvD writer heeft de geest gegeven en nu zou ik zo eentje willen plaatsen die ook direct op de schijfjes labels brandt.
Vraag is of idd. ook elke DvD writer op m'n moederbord is aan te sluiten,op wat moet ik letten om de juiste te kopen en brandt zo'n writer ook labels op CDR's of alleen speciale DvD schijven want ik zou voornamelijk CDR's willen labellen.
Hoe gaat dat installeren in zijn werk eigenlijk ?

Link van m'n moederbord http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/K7T_Turbo_Lite.htm

Tnx
Eric

Een lightsciber DVD brander past wel op dit mobo. Je moet dan wel speciaal daarvoor geschikte schijfjes gebruiken. Deze zijn er zowel voor DVD en CDR verkijgbaar.

Laatst bewerkt:
Tnx Stadsgenoot,enige typen/merken die ik beter niet aanschaf of juist wel ? :cool:

Eric

Phoe, dat is een moeilijke vraag. Volgens mij, staat wel ergens in de handleiding, of op de site van de fabrikant, wel ergens vermeld, welke merken zij ondersteunen. Ik zou zeggen, even kijken en informeren bij de verkoper. Veel meer kan ik daar niet op zeggen. Qua CDR gebruik ik Benq, en nog nooit problemen gehad, maar weet niet of die ook de lightscribe hebben.

Succes zou ik zeggen.:thumb:

Nadeel ervan vind ik dat lightsciber DVD branders het nog niet in alle kleuren doet.

Daarom hou ik het nog maar even op schijfjes (blanco)die ik in de printer kan doen

Inderdaad Bandit, maar dan heb je weer een printer nodig die dit kan. En die kosten ook geld. Spijtig natuurlijk dat lightscribe, nog maar bruin, lichtbruin en zwart aankan dacht ik,

Maar het zal niet lang meer duren, om volledg kleurspectrum te branden. En dan heb je al de brander. Dan zijn het enkel de schijfjes en eventueel programma dat moet aangepast worden.

Dus die doen maar enkele kleuren,OK,maar wat kun je er dan opzetten ?
Enkel wat eenvoudige textjes in Ariel,Times of Verdana of is er meer en kunnen er ook afbeeldingen (GIF/JPEG...) ingevoegd worden,weliswaar dan enkel in de drie basiskleuren ?

Kan toevallig momenteel een Lite-On DVDRW LightScribe Dual Layer DVD+/-R 16x kopen voor 52,99 € op een grote veilingsite,is dat een goede koop ?
:eek:

Happyhippie zei:
Dus die doen maar enkele kleuren,OK,maar wat kun je er dan opzetten ?
Enkel wat eenvoudige textjes in Ariel,Times of Verdana of is er meer en kunnen er ook afbeeldingen (GIF/JPEG...) ingevoegd worden,weliswaar dan enkel in de drie basiskleuren ?

Kan toevallig momenteel een Lite-On DVDRW LightScribe Dual Layer DVD+/-R 16x kopen voor 52,99 € op een grote veilingsite,is dat een goede koop ?
:eek:

Ga lekker gewoon in de winkel ,is ook wat makkelijker met garantie

Mmmm,eigenlijk wel want als je dan de verzending meetelt......:(
Maar wat kan ie nu wel en wat niet ?

Je kan daar ook gif's en jpg meer branden, maar dan wel kleurbeperkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan