Past HP geheugen op een ander moederbord?(pcchips)

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Ik ben op zoek naar wat RAMgeheugen en ik heb op ebay voor 1 euro een latje van 128 RAM gevonden dat binnenkort afloopt. Het probleem is dat het HP geheugen is(PC100 HP 128 MB), zou dit geheugen ook passen op mijn moederbord?(M570 PCCHIPS) Er zit al 64 RAM PC100 op.

:edit: Hoeveel RAMgeheugen kan ik eigenlijk steken op mijn moederbord? Er staat op google telkens 640 MB, Maar dan zie ik dat het een moederbord betreft met 4 SDRAM sloten en 2 EDO sloten, terwijl ik maar 2 SDRAM en 2 EDO sloten heb. Zou dit dan 384 MB zijn?(128 MB maximum per SDRAM slot en 64 max per EDO slot?)

Laatst bewerkt:
edo en sdram samen kan niet.. je zou of sdram moet gebruiken of edo
beide zijnheel duur:o
maar sdram is sneller

ja het past!!

Hmm in de manual stond dat je tesamen aan 640 Mb kunt geraken en 4*160 MB SD of 2*320 SD of 2*320 EDO bestaat niet, dus tkan niet anders dan dat je ze tesamen kunt gebruiken, anders geraak ik maar aan 256 in totaal: wat wel al veel lekkerder is uiteraard dan mijn 64 nu. Dan zou xp beter moeten draaien dan 2000 met die 64 RAM nu, rest van specs is: 500 mhz amd K-6 2, 64 RAM, 14.3 giga HD, sis kaartje 8 MB, creative geluidskaart...

Pff 40 euro voor 2*128 MB PC100 tweedehands, daar koop ik meer dan 512 MB DDR nieuw voor:confused: Advertentie is juist afgelopen zie ik juist:(. Kan nog aan 32 MB geraken, maar das zo weinig. Tot hoeveel MB gaat EDO? En hoe zit dat nu met het aantal RAM dat mijn moederbord aankan? En het minimum?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan