Past processor op mijn moederbord?

• Onderwerp starter Onderwerp starter R15
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R15

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Hallo,

Even een klein vraagje: Ik heb een Asus M2V moederbord, nu met een Amd Sempron 3400+ 1.8Ghz processor. Nu wil ik misschien wel een nieuwe processor: de AMD Athlon II X2 250. Mijn vraag: Gaat deze processor op mijn Asus M2V moederbord passen, en is de AMD Athlon II X2 250 een beetje goed, qua snelheid?
Mij leek deze wel goed, een stuk sneller dan mijn Sempronnetje van een paar euro's:p.
Doe ik daarmee dus ook een goede koop? (zo'n €60 kost ie)

Asus M2V moederbord is een amd2 en de AMD Athlon II X2 250 amd3 geloof ik dus dan zou het niet kunnen.

Asus M2V moederbord is een amd2 en de AMD Athlon II X2 250 amd3 geloof ik dus dan zou het niet kunnen.

Ja, ff gekeken net met Everest, daar staat dat het een amd2 is (M2V) en de AMD processor amd3. Wel jammer, maar: Wat voor moederbord kan ik dan het beste kiezen? Het liefste eentje die goedkoop is.Wat raden jullie me aan qua moederbord en is die processor goed?
Bedankt alvast voor jullie advies!!!:thumb:
Hopen dat dat advies ook komt natuurlijk...:D

Naar diezelfde link was ik op zoek. Helaas bij deze niet.
Maar doorgaans is een AM3 processor wel te gebruiken op een AM2 (of AM2+) moederbord, eventueel is een BIOS update noodzakelijk.

Hier kun je zien welke processors er allemaal op je M2V moederbord kunnen:

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us&model=M2V&product=1&os=17

Op deze site staan wel allerlei Athlon processors, maar dan met ****+ (zo'n soort nummer). Welke is dan de Amd Athlon X2 250? Er staat een hele zwik in.
Of staat ie er niet in?
Ik moet 100% zekerheid hebben!:cool:

Overigens, zie ik alleen maar AM2 processors, dus ik begin nu te twijfelen of dat allemaal wel goed komt?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan