Paswoord van laptop achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleurkemi

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Heb een oude antieke laptop Toshiba Sattelite 110CS gekregen.
Het probleem is dat wanneer je hem opstart hij al direct een paswoord vraagt, die ik niet ken.
Kan ik op de een of andere manier dit omzeilen of paswoord te weten komen ?
Graag in eenvoudige taal uitgelegd want ik ken niet veel van computertaal.

welk besturingssysteem zit er op? als het windows 95 of 98 is kan je op annuleren drukken dan start ie gewoon door

Waarschijnlijk een Bios password. Mogelijk zit er een password reset jumper op het moederbord, dan zul je even de handleiding op het internet moeten opzoeken.

dat ken ik, had ik ook

gewoon simpel,, schroefjes onderkant laptop van het toetsebord eraf hale,, toetsebord eruit en dan rtc battery erin en eruit doen ;)

thats it,,

gewoon simpel,, schroefjes onderkant laptop van het toetsebord eraf hale,, toetsebord eruit en dan rtc battery erin en eruit doen ;)

Gezien er Win95 op staat, heb je best kans dat de moederbord batterij vast gesoldeerd zit, dan gaat het dus niet lukken met de batterij. Daarbij dient dan ook de accu losgekoppeld te worden.

dan trek je het draadje los van de battery nar het moederbord,, meestal zit er nog een draadje/contactje aan namelijk

Bij oude systemen is de batterij gesoldeerd en niet met een draadje.

Bij oude systemen is de batterij gesoldeerd en niet met een draadje.

-> de batterij zat er gewoon los in : Ni-MH battery pack , dat is geen probleem
ben nog aan het worstelen met de laatste schroef :p

ondertussen schroef eruit maar nog altijd geen beweging in het toetsenbord

om u een idee te geven : zo ziet de onderkant eruit zonder batterij : http://www.kpsurplus.com/img/full/03d48b387d5a833483a886c7393f02ca189007e0.JPG
bovenkant : http://www.kpsurplus.com/img/full/82048e7001147d78631bcaaddf405afc99d33587.JPG

Hoe krijg ik het toetsenbord eraf, is dat nodig ?
Wanneer ik alleen de batterij erin en eruit doe, verandert dit niets aan de zaak. Nog steeds paswoord.

Klinkt stom, maar ben hier leek in ;-(

Laatst bewerkt:
Dat is voor zover ik weet de accu, niet het moederbord batterijtje. Dat is een knoopcel batterij, ongeveer zo groot als een 50 eurocent.

Dat is voor zover ik weet de accu, niet het moederbord batterijtje. Dat is een knoopcel batterij, ongeveer zo groot als een 50 eurocent.

Ik denk dat deze onder het moederbord zit maar kan er niet aan, zit aan de ene kant vast, gesoldeerd ? Dus geen oplossing.
Nog suggesties ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan