Paswoord vergeten administrator XP- kan niet inloggen en .zip bestand werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rififi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2006
Om de een of andere reden kan ik alleen nog inloggen bij XP als administrator maar ik weet het paswoord niet, ook blank laten werkt niet. Na wat google had ik deze website gevonden http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd . Hier kan je een .zip bestand downloaden die je dan op cd moet branden, doch dit zip bestand werktn niet bij mij, ik krijg dat niet open. Het andere .zip bestand op de site werkt wel maar dit is dan om op floppy disk te branden, en dat heb ik niet.

Hoe kan ik terug op de pc terecht, geraak dus niet verder dan het inlogscherm (klik op gebruikersnaaam = enkel administrator)

bedoeling was zowieso om de pc te formateren, maar als ik een cd van windows xp in de cd-rom steek start de computer gewoon op en kom ik weer op dat inlogscherm.

Als je opniuw wilt installeren , in de Bios Cdrom als eerste Boot zetten,dan lukt het wel

ben eigenlijk niet zo vertrouwd met die dingen. Kan ik dat gemakkelijk vinden? Probleem is natuurlijk ook weer dat op het toetsenbord de knoppen niet allemaal werken, dus op F1 of F2 drukken krijg je een totaal andere functie en ik weet dus niet welke knop ik moet indrukken. Kan ik gewoon een ander toetsenbord (dit bv.) erop aansluiten ,werkt dit dan ook direkt?

Zodra je de PC aan zet zie je heel snel voorbij flitsen DRUK .... voor Bios setup en die toets moet je hebben.

F8 werkt als je regelnatig er op trommeld met opstarten totdat je het keuze schem krijgt waar je dan kan kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan