• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Paswoord zetten op een button om deze te open

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefkeh

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2014
Hoi,
Ik heb een commandbutton op een werkblad staan, deze verberg of maak zichtbaar via een macro
Sub Macro29()
'
' Macro29 Macro
'
' Sneltoets: Ctrl+w
'
ActiveSheet.Shapes.Range(Array("CommandButton1")).Visible = False
End Sub
Nu had ik graag als de macro om de button zichtbaar te maken wordt aangeklikt er eerst een schermke verschijnt waar een paswoord moet worden ingevuld,
paswoord uiteraard onzichtbaar.
Wie wil zoiets maken voor mij?
Alvast bedankt

Is het niet logischer om bij het openen van het bestand mbv VBA te bepalen of de knop zichtbaar moet zijn of niet?
Dit zou dan moeten gebeuren adhv de loginnaam.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor de snelle reactie, maar
Had ik er moeten bijvermelden, het werkblad wordt door meerdere personen bezocht, maar hetgeen achter de commandbutton zit mag maar door 1 persoon worden gebruikt.
De button staat normaal uit, maar als ze per toeval toch wordt ontdekt of opgezet door een niet bevoegde gebruiker, moet er toch nog een paswoord komen.
Bedankt

Reden te meer om het op mijn manier te doen.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
WorkSheets(1).CommandButton1.Visible = Environ("Username") = "jefkeh"
End Sub

Zet bovenstaande code bij ThisWorkbook.
Bij het openen van het bestand wordt commandbutton1 op het 1e werkblad uitsluitend getoond als men als jefkeh is ingelogd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan