• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Paswoord zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Ik heb een excel file waarvan ik het paswoord niet meer ken.
Kan iemand mij een progje of een dergelijke bezorgen of op een andere manier die file terug te openen.
Groetjes
Lode

Open het bestand zonder de macro's te activeren (SHIFT ingedrukt houden tijdens het openen)

Dit heb ik geprobeerd en het lukt niet
Als ik zowel via verkenner wil openen en hou de SHIFT ingedrukt en dan enter komt er dat schermpje op om het wachtwoord in te typen en dan wederom de SHIFT ingedrukt hou en enter gaat de file eveneens niet open

Open verkenner, selecteer het bestand, druk Shift in en klik dan op openen.
OF
Open het bestand in een tekstverwerker ( bv. Notepad) en misschien kan je het wachtwoord eruit halen door het hele bestand door te bladeren.

Het eerste had ik al gedaan en zonder resultaat
Bij het openen in notepad is het een en al cryptisch schrift en kanof zie ik geen verband dat wijzen op een paswoord. Is er nog een mogelijkheid op dat te openen in ee niet cryptisch schrift?
Groeten
Lode

Tussen dat cryptisch schrift moet je op zoek gaan naar macronamen (meestal ergens onderaan het bestand) en zo uit die regels code het wachtwoord halen.

Zal dat eens proberen maar ik zie daar weinig aaneenhangende tekst staan.
Groetjes
Lode

Ik heb er heel goed naar gekeken en vind niets.
Zou dat de enige manier zijn omdat te vinden
Groetjes
Lode

EUREKA
Ik heb het gevonden! Er moet iets mis gegaan zijn de laatste keer doordat de hoofdletters nog opstonden , want ik gebruik die nooit om een paswoord op te slaan.
Mijn dank voor de geboden hulp.
DANK U
Groetjes
Lode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan