• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

paswoorden exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb een exel bestand met een paswoord.
Hoe hef ik dit op en hoe maak ik er een "alleen-lezen" bestand van én plaats ik er dan een wachtwoord op indien ik het wil bewerken....

Dit bestand zou namelijk moeten doorgestuurd worden naar mensen die het enkel mogen lezen.

Claudine

verwijder het paswoord.

Kies Opslaan als
Kies rechtsboven in het dialoogvenster Opties (of iets dergelijks)
en vul slechts een paswoord in in het bovenste vakje voor lezen. Niet in het onderste voor wijzigingen.

Wigi

Toch nog een klein probleempje,

Ik heb mijn exelbestand nu opgeslaan "alleen lezen" en beveiligd met een paswoord om te bewerken maar als ik dit zelf uittest en ik probeer te bewerken in "alleen lezen" , bij het opslaan doet ie dat toch. Dan maakt hij een kopie aan van het huidige bestand en als ik dit dan open is het volledig bewerkbaar zonder paswoorden.
Het zou moeten dat als je probeerd op te slaan er verschijnt : "dit is een bestand alleen lezen" en dat ie weigert van op te slaan. Ik heb dat eens gezien maar weet niet hoe ik dit bekom.
Weet iemand hoe het moet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan