pata raid controller Asus P5WD2 Premium

• Onderwerp starter Onderwerp starter XVL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

XVL

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Ls,

Momenteel draai ik windows vista op mijn systeem echter ondervind ik wat problemen met mijn pata hardeschijven welke ik via mijn raid controller op AHCI laat draaien.

ik werk met het volgende systeem:

Asus P5WD2 Premium
Intel pentium 4, 3,2 Ghz hyper threathing processor
Asus raedon 7900 videokaart, 512 Mb.
3 Gb aan geheugen
4 sata harde schijven
2 pata harde schijven

Het probleem is als volgt, je hoort een tik van de HD af komen en vervolgens loopt het systeem vast. ik heb al nieuwe schijven gekocht, jumper settings gewijzigd, drivers gedownload raid overnieuw geinstalleerd echter wil het allemaal niet helpen.

Kan iemand mij helpen bij het oplossen van mijn probleem?

Alvast bedankt voor de moeite.

met vriendelijke groet,

Xander.

als je weet welke schijf het is ff weer aanspraak op garantie maken en dan net even in een,
ander merk om laaten ruilen.
ik had ook 4x een maxtor toen die binnen 1 week per schijf stuk ging,

Dat is het dus niet, ik heb beide schijven, welke in de raid onder AHCI hangen al reeds vervangen en ben toen nog een keer terug gegaan met deze schijven naar de winkel, hier werden ze grondig getest en bleken ze gewoon goed te zijn. ook al van merk gewisseld, het wil allemaal niet baten.

Wellicht nog andere ideeen?

als je weet welke schijf het is ff weer aanspraak op garantie maken en dan net even in een,
ander merk om laaten ruilen.
ik had ook 4x een maxtor toen die binnen 1 week per schijf stuk ging,

Dat is het dus niet, ik heb beide schijven, welke in de raid onder AHCI hangen al reeds vervangen en ben toen nog een keer terug gegaan met deze schijven naar de winkel, hier werden ze grondig getest en bleken ze gewoon goed te zijn. ook al van merk gewisseld, het wil allemaal niet baten.

Wellicht nog andere ideeen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan