• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

path in een cel noteren en gebruiken als plek waar het bestand wordt opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humadgen

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
251
hallo

ik wil in een Excel bestand de mogelijkheid hebben dat de gebruiker in een cel het path kan kopieren vanuit Windows Explorer en dat dat path gebruikt wordt als plek waar het bestandje wordt opgeslagen als er op een macro button gedrukt wordt.

dus bijvoorbeeld:
In
CEL A1 zet de gebruiker C:\rapportage\2018
CEL A2 hier kan de gebruiker de naam typen van hoe het bestandje moet worden opgeslagen

het bestandje heet nu: Template Rapportage en staat op C:\rapportage\2018 en moetiedere keer kunne worden hergebruikt ( = een "alleen lezen" bestandje
De gebruiker wil het noemen: "zijn naam" & April 2018 dus typt in cel A2 : Jan Jansen April 2018

Als hij dan op een macro button drukt dan pakt de VBA de waarde uit A1 + A2 en saved het bestandje als zodanig op:C:\rapportage\2018\Jan Jansen April 2018

Iemand die me kan helpen aan deze VBA code?
Alvast bedankt.

Humadgen
 
probeer dit eens:

Code:
Sub SjonR()
ThisWorkbook.SaveAs Range("A1").Value & "\" & Range("A2").Value, 52
End Sub
 
Hoi SjonR.

Bedankt voor je snelle reaktie

Als ik de code lees, dan lijkt hij veelbelovend
maar ik krijg een foutmelding: "foutmelding.PNGzie foto"

maar
- de folder bestaat ( heb ik zo gekopieerd van Windows Explorer )
- de folder is niet "Read Only"
- ik gebruik geen vreemde tekens
- en er zijn minder dan 218 characters

Wat gaat er fout?
Alvast bedankt

Humadgen
 

Bijlagen

  • Book1.xlsm
    15,4 KB · Weergaven: 36
Machtigingsprobleem, kijk eens bij de eigenschappen van de map "Users"

Daar zal waarschijnlijk wel alleen lezen staan aangevinkt.

test het maar eens op een zelf aangemaakte map in C:\.

Nog een dingetje:

Je bestandsnaam staat in het bestand in B1, maar de code zoekt de naam in A2. Dit is niet de oorzaak van het huidige probleem, maar mogelijk wel een toekomstige!
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je even moet kijken of het bestand wel wordt opgeslagen als een "Werkmap met Macro's (xlsm)". En misschien even controleren of er al een backslash (\) staat in de bestandsnaam.

Probeer dit eens:

Code:
Sub GertB()

'Check of mapnaam in A1 eindigt met "\"
    If Right$(Range("A1").Value, 1) <> "\" Then
        Range("A1").Value = Range("A1").Value & "\"
    End If
    
'Check of de bestandsnaam in A2 eindigt op "xlsm"
    If Right$(Range("A2").Value, 4) <> "xlsm" Then
        Range("A2").Value = Range("A2").Value & ".xlsm"
    End If

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Range("A1").Value & "\" & Range("A2").Value, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False

End Sub
 
Even door persoonlijke omstandigheden hier niet mee verder kunnen gaan.

Maar
@ SjonR

Achteraf werkt jou code toch. Snap niet goed waarom eerst niet, maar het leek wel of de pc even een nachtje moest wennen aan de nieuwe folder.:confused:

@ Gert.
Door te testen kwam ik erachter dat het getal 52 de extensie .xlsm bepaald. (Voorbeeld getal 10.geeft .slk) ik heb daarom.jou code niet meer geprobeerd.

Maar beiden bedankt:thumb:
Ik zal het topic sluiten
Humadgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan