PATH naar onderliggende directories

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Besturingssysteem
Windows 11
Kan ik In een PATH aan geven dat dit ook voor alle onderliggende directories geld. Zoals bv in GNAT GPS dat intern kan met /**

Wat probeer je te bereiken?

Voorbeeld

cp /home/iemand/ /data/backup
kopieert alles behalve de onderliggende mappen naar /data/backup

cp -r /home/iemand/data/backup
neemt onderliggende mappen wel mee.

Laatst bewerkt:
Het probleem is dat ik een directory en zijn onderliggende mappen bereikbaar wil mken voor een bepaald programma, maar wanneer dat niet kan moet ik alle onderliggende mappen apart in de PATH variabele gaan zetten

Het probleem is dat ik een directory en zijn onderliggende mappen bereikbaar wil mken voor een bepaald programma, maar wanneer dat niet kan moet ik alle onderliggende mappen apart in de PATH variabele gaan zetten

Ik denk dat 1 asterisk dan voldoende is:

Bijvoorbeeld:

ls /
Laat alle mappen en bestanden in / zien.

ls /*
Laat alle mappen en bestanden in / zien en geeft ook de inhoud van AL DIE mappen weer.

Het volgende commando laat ALLES zien, geeft alles weer wat er in die map zit, ook al zit het 100 subdirectories diep:
ls -R /
Dit commando duurt ff, omdat het HEEL VEEL IS.

Maar ik lees dat jij hier alle subdirectories van een map wil toevoegen aan PATH, klinkt als een groot beveiligingsrisico. Maar als je het toch wil kun je het programma find gebruiken en de output van find editen en toevoegen aan PATH:

PATH=$PATH$( find /home/iemand/scripts/ -type d -printf ":%p" )

Voorbeeld output van dit programma als ik dit doe op mijn /var/log/ directory:

:/var/log/:/var/log/letsencrypt:/var/log/apt:/var/log/openvpn:/var/log/bind:/var/log/fsck:/var/log/unattended-upgrades:/var/log/nginx:/var/log/mysql

Dit wordt dan toegevoegd aan je PATH.

Is dit wat je bedoeld?

Bron: http://unix.stackexchange.com/quest...t-all-subdirectories-of-a-directory-into-path

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan