• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Path van excel cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelant

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Ik wil data wegschrijven vanuit het programma dat ik gebruik (AutoMod) naar een excel bestand. Ik schrijf nu weg naar bijv. data.xls. Wat er dan gebeurt is dat er elke keer weer een nieuwe regel wordt toegevoegd. Hij schrijft dan de eerste keer naar A1 en dan naar A2 enz.

Wat ik nu wil is dat ik zelf bepaal naar welke cel hij wegschrijft, zodat hij waarden kan overschrijven en ik niet een hele lijst met alle gegevens krijg, maar alleen de eindgegevens die ik wil weten.

Is er een path waarmee je naar een bepaalde cel kunt schrijven, dus i.p.v. H:\data.xls, H:\data.xls/sheet1/A1 of iets dergelijks, zodat het programma dus exact in die cel zet die ik wil?

Lijkt mij dat je zo'n vraag moet stellen aan iemand die verstand heeft van AutoMod.
Of je moet standaard het vorige bestand legen en dan vullen met het nieuwe laatste record.

Richard

Ik ging er van uit dat er een standaard path is die naar zo'n cel verwijst, is dat niet zo?

server/schijf/map/[submap]/bestandsnaam/bladnaam/celadres

bedoel je zoiets?

Ja zoiets bedoel ik ja...

Maar dan moet het niet ophouden bij .xls, maar daar moet dan dus nog wat achter wat naar de exacte cel refereert.

Waarschijnlijk zitten hier allerlei koppeltekens tussen of zo, die ik niet weet, vandaar dat ik de vraag heb gepost, een paar simpele slashes dat werkt namelijk niet.

Hopelijk heb je hier wat aan:

Dit is een verwijzing naar een cel in een ander bestand.
='Schijfletter:\MAP\SUBMAP\SUBMAP[bestandsnaam.xls]werkblad'!$N$4

Richard

Misschien nog een mogelijkheid mbv de functie =cel()
Code:
=CEL("bestandsnaam")&" " &CEL("adres")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan