• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Patienten die dezelfde MDN naast elkaar zitten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit kan wel zonder VBA. Is dit wat je bedoelt?

Rebmog

Bijlagen

Hoi Rebmog,

Ik heb jouw formule geprobeerd met scheets van meer dan 5000 regels maar het werkt niet! het geeft niet welke patient met dezelfde MDN nummer en zijn operatiedatum tussen de aankomst datum en de vertrek datum zit! Het geeft allemaal 0 terwijl zijn er wel patienten die aan die twee voorwaarden voldoen! Wat zou de probleem kunnen zijn, denk je?

Laatst bewerkt:
Ok, ik weet weinig van Excel, wel van Lotus123, & eerst ga ik je bericht verbeteren:

Ilja zei:
Ik heb jouw formule geprobeerd met sheets (vellen, waarschijnlijk rekenbladen in Excel) van meer dan 5000 regels maar het werkt niet!

Het geeft niet aan welke patient met dezelfde MDN nummer en zijn operatiedatum - tussen de aankomst datum en de vertrek datum zit!
Het geeft allemaal 0 terwijl er wel patienten zijn die aan die twee voorwaarden voldoen!

Wat zou de probleem kunnen zijn, denk je?
<--- Weet ik zelf nu echt nog niet!

Hoi Rebmog,

Ik heb jouw formule geprobeerd met scheets van meer dan 5000 regels maar het werkt niet! het geeft niet welke patient met dezelfde MDN nummer en zijn operatiedatum tussen de aankomst datum en de vertrek datum zit! Het geeft allemaal 0 terwijl zijn er wel patienten die aan die twee voorwaarden voldoen! Wat zou de probleem kunnen zijn, denk je?

Hopend helpend met duidelijkerheid...

Laatst bewerkt:
Harstikke dank voor het verbeteren van mijn bericht!(Y). Dat geeft zeker meer duidelijkheid over het probleem.

Ok, ik weet weinig van Excel, wel van Lotus123, & eerst ga ik je bericht verbeteren:

<--- Weet ik zelf nu echt nog niet!

Hopend helpend met duidelijkerheid...

Kan iemand iets voor mijn probleem voorstellen om het op te lossen?

Laatst bewerkt:
Je hebt 2 kolommen met MDN, welke bedoel je dan ?

Met welke aankomst- en vertrekdatum moet de operatiedatum vergeleken worden ?
Welke gegevens moeten dan in 'dezelfde rij' tevoorschijn komen ?
Kunnen er meer dan twee operatiedata aan een rij toegevoegd worden ?
Waar is deze gegevensbewerking voor bedoeld ?

het kan met een simpel macrootje:

Code:
Sub M_snb()
    Set nd = New Dictionary
    sn = Sheets("Blad3").Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 9)

For j = 2 To UBound(sn)
       If nd.Exists(sn(j, 1)) And sn(j, 2) >= sn(j, 6) And sn(j, 2) <= sn(j, 7) Then
           sp = nd(sn(j, 1))
           sp(8) = sn(j, 2)
        Else
            nd(sn(j, 1)) = Application.Index(sn, j, 0)
       End If
    Next
    Sheets("sheet1").Cells(1).Resize(nd.Count, UBound(sn, 2)) = sn
End Sub

Laatst bewerkt:
Je hebt 2 kolommen met MDN, welke bedoel je dan ?

Met welke aankomst- en vertrekdatum moet de operatiedatum vergeleken worden ?
Welke gegevens moeten dan in 'dezelfde rij' tevoorschijn komen ?
Kunnen er meer dan twee operatiedata aan een rij toegevoegd worden ?
Waar is deze gegevensbewerking voor bedoeld ?

het kan met een simpel macrootje:

Code:
Sub M_snb()
    Set nd = New Dictionary
    sn = Sheets("Blad3").Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 9)

For j = 2 To UBound(sn)
       If nd.Exists(sn(j, 1)) And sn(j, 2) >= sn(j, 6) And sn(j, 2) <= sn(j, 7) Then
           sp = nd(sn(j, 1))
           sp(8) = sn(j, 2)
        Else
            nd(sn(j, 1)) = Application.Index(sn, j, 0)
       End If
    Next
    Sheets("sheet1").Cells(1).Resize(nd.Count, UBound(sn, 2)) = sn
End Sub
Beste snb,

Ik heb twee kolommen met MDN nummers, Kolom A met MDN nummers van patienten en daarnaast hun operatiedatums in kolom B, en bij kolom E zijn er ook MDN nummers van de patienten maar daarnaast zijn er dhun aankomst datums en vertreksdatums. Ik wil het zo sorteren: patient met dezelfde MDN nummer in kolommen A en E naast elkaar zitten (in dezelfde rij dus) als zijn operatiedatum tussen zijn aankomst en vertrekdatum zit want er zijn ook patienten in kolommen A en E die dezelfde MDN nummers hebben maar hun operatiedatums zitten niet tussen hun aankomstdatums en hun vertrekdatums.

RebMog heeft mij geholpen met een som.product formule. Het werkt met 200 rijen die in de voorbeeld staan, maar toen ik met de 9000 rijen heb geprobeerd werkt het opeens niet! het gaf alleen maar nullen zoals dat er geen patienten bestaan die aan die twee voorwaarden voldoen.

Jouw macrootje, heb ik ook geprobeerd maar bij het uitvoeren van de macro wordt het woordtje "New dictionary" geselecteerd en dan komt een message box: "Compileerfout: Een door de gebruiker gedefineerd gegevenstype is niet gedefineerd."

Ik weet niet wat hij bedoelt en wat gedefineerd moet worden? Werkt de code bij je in de bovenstaande voorbeeld in mijn eerste bericht?

Ik hoor graag van je,

Grt,

Fouzia.

ik begrijp 1 en ander niet goed.
Kan je binnen begin en einddatum 2 operaties ondergaan ?
Volgens mij heeft Redmog daar problemen mee. Daarnaast heb je vermoedelijk zijn bereiken niet aangepast.
zie bijlage, ik heb een volgnr toegevoegd aan de 2e tabel, maar weet niet precies wat je zoekt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan