Pats.... en herstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijntjo

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2005
Mensen,

Ik heb een vraagje voordat ik mijn computer voor een x-bedrag laat maken ;)

Mijn computer heeft kuren in die zin dat hij er regelmatig uitklapt. Meestal gebeurd dit in de eerste 10 minuten na het opstarten. Heb dan alleen firefox en i-tunes openstaan en zegt hij plots.. PATS. Hij start automatisch en als die eenmaal draait dan kan die zonder problemen een dag aanstaan en draait die prima. Nu net wou die bijna niet opstarten... toen zei die al pats bij het opstarten en moest ik hem echt resetten omdat die niet meer automatisch opnieuw opstarte. Na 3x proberen deed die het weer en staat alweer 2 uurtjes aan.

Het foutenrapport meld me iets over hardware fout in RAM, processor, voeding en nog iets.
Ik heb mijn kast nog nooit opengeschroeft en las iets hier op het forum over stof... zou dat het kunnen zijn, dat die daardoor te warm wordt ofzo? En zo niet is er een tool waarmee ik kan kijken in welk onderdeel de fout zit.

bedankt alvast.

Het kan best zo zijn dat het te warm wordt. Het schijnt wel vaker voor tekomen dat er dan dit soort dingen gebeuren.
Als ik jou was zou ik de kast eens openmaken en het stof verwijderen. (VOORZICHTIG)
want als ze bij die mensen die het voor jou zouden 'maken' ook zo denken dan ben je best wel bedrogen:D .

Ja juist daarom... en bestaat er een progje om de compu mee te analyseren op fouten?

Hoi !

Automatisch opnieuw opstarten uitschakelen, en de foutmelding die dan op het blauwe scherm(BSOD) verschijnt hier even vermelden.

Dan kunnen we wat gerichter helpen.

Greetz,

Harry.

Hallo !

Rechtsklikken op Deze Computer - eigenschappen - geavanceerd - opstart-en herstelinstellingen - vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".

Greetz,

Harry.

Bedankt mensen... ik heb eerst maar eens mijn kast open gemaakt de hele bende afgestoft, en dat was nodig!!, en alle kabetjes opnieuw ingeplugged. Wat bleek mijn monitor contact zat ook los (weet niet of het daaraan gelegen kan hebben). Maar goed hij lijkt het nu te doen. Ik sluit de vraag nog even niet want mocht die toch nog raar gaan kan ik nog even vragen ;)
Als er na een week nog geen problemen zijn dan sluit ik de vraag!

Bedankt mensen... ik heb eerst maar eens mijn kast open gemaakt de hele bende afgestoft, en dat was nodig!!, en alle kabetjes opnieuw ingeplugged. Wat bleek mijn monitor contact zat ook los (weet niet of het daaraan gelegen kan hebben). Maar goed hij lijkt het nu te doen. Ik sluit de vraag nog even niet want mocht die toch nog raar gaan kan ik nog even vragen ;)
Als er na een week nog geen problemen zijn dan sluit ik de vraag!

Nou de problemen zijn dus nog niet voorbij want hij sloeg net weer 2x achter mekaar af :(

Dit waren de foutmeldingen:

1ste keer:
IRQL_NOT_LESS_OR EQUAL
***STOP: 0x0000000A (0x7C6B142C, 0x0000001C, 0x804DC84C)

2de keer:
MEMORY_MANAGEMENT
***STOP: 0x0000001A (0x00041284, 0x04574001, 0x00000000, 0xC0503000)

Hebben jullie enig idee wet er mis kan zijn??

bedankt alvast.

Alles gaat nu wijzen naar slechte drivers (chipset, videokaart enz.) danwel brak geheugen of incompatible hardware.

Ik zou eens beginnen te kijken in je apparaatbeheer of daar geen rare dingen staan en daarna beginnen met je drivers te updaten, te beginnen met die voor het moederbord (chipset).

OK ik heb in apparaten beheer alle stuurprogramma's ge-update maar waar vind ik mijn drivers ook alweer... iig die chipset instellingen?

Wel vreemd dan dat dat ineens niet meer werkt aangezien er al 3 jaar niks aan de hand is :S

Hoi !

Chipset-drivers voor je MOBO vind je op de site van de fabrikant !

Prober ook es Memtest: http://www.memtest86.com/

Op floppy zetten en daarvan opstarten !

Greetz,

Harry.

Ow ja.... dom... sorry was alweer een tijdje geleden dat ik hiermee bezig ben geweest ;)

Ik ga gelijk even kijken bij ASUS...

Hmmmm.... floppy. haha es kijken of ik die nog wel heb :S Dus ik zet dat progje op flop en start compu opnieuw op vanaf de flop?

Hoeveel "passes" moet die maken dan?

Hij had na 1 uur en 5 passes nog geen errors gevonden.

Hoi !

Ik laat 'm meestal 'n nacht draaien, maar als je na een uur nog geen fouten hebt zou ik verder zoeken om je probleem op te lossen.

Greetz,

Harry.

Ik heb ook al mijn apparaten (hardware) nagelopen op besturingsupdates... er waren er 2 die iets gingen DLen... chipset en drivers lijken me OK omdat ik nooit problemen heb gehad en de computer jaren zonder problemen heeft gefunctioneerd. Lijkt mij sterk dat daar in 1 keer iets in veranderd waardoor de compu niet meer functioneerd.

Dus ik kijk het nu wel weer even aan of na de besturingsupdates de compu beter loopt... mocht dat niet zo ijn kom ik weer terug hier ;)

Bedankt voor de hup alvast. :thumb:

Ik weet het niet meer waar het aan kan liggen... alles is ge-update. Elke keer lijkt die het dan te doen maar een paar dagen later weer... PATS

foutmelding dit keer:
***STOP: 0x00000008E (0xC0000005, 0x81681E49, 0xED58CB94, 0x00000000)

Ik heb wel ooit wat verandered aan mijn virtuele geheugen maar neem aan dat dat niet dergelijke problemen kan opleveren.

Er nu vanuit gaande dat je geheugen goed is en je drivers geheel up-to-date, zou ik het volgende doen.
Alle hardware die niet persé nodig is uit je kast halen. (cd/dvd, pci-kaarten).
Alle randapparaten die niet persé nodig zijn demonteren. (printer, joystick, enz)
Probeer op die manier het apparaat te lokaliseren die het probleem veroorzaakt.

Ik heb dit zelf een keer meegemaakt met een brakke voeding die vervolgens weer een cd-station naar de mallemoeren had geholpen.
Omdat je verschillende foutmeldingen krijgt is de kans groot dat er hardwarematig iets niet in orde is.

Dus. functioneert je pc goed met de minimale hardware?

Succes.

Problemen worden alleen maar erger volgens mij. Als ik mijn pc nu opstart begint die automatisch met chdsk en daarna doet ie het wel weer maar is niet goed volgens mij!

Dit was de laatste melding die ik kreeg:

drivers_not_equal_or_less

***STOP: 0x000000D1 (0x0000005C, 0,00000002, 0x00000000, 0xF8460977)
***NDIS.SYS - Adress F844B000, Datestamp 41107ec3

Ik wil graag kijken waar de fout zit maar zou niet weten waar en hoe ik er aan ga beginnen.

Iemand ideeen?!

thnxs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan