pause in swf

Status
Niet open voor verdere reacties.

bimmer

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2003
ik heb een swf gemaakt (niet met flash mx) maar eigenlijk wil ik er een pauze inzetten, en dan na een seconde of zo weer herstarten. een loop met een pauze erin dus. wat ik nu heb is een loop zonder pauze. ik weet dat ik deze swf kan importeren in flash mx, maar ik weet niet hoe ik een pauze moet maken. kan iemand dat even voor mij doen, of beter nog: uitleggen hoe ik het zelf moet doen.

Bijlagen

Hallo,

Open je .fla of .swi file in Flash of Swish.

Wil je bijv. een pauze van 2 sec. en is je Framerate 12, dan zet je 2 x 12 = 24 beeldjes na het eind van je animatie de opdracht Go to Frame 0 (Swish) of Go to and Play Frame 1 (Flash) in de tijdlijn van de movie.
Dan de losse objecten groeperen en er een Sprite (Swish) of Movieclip (Flash) van maken, zodat je animatie los van de rest draait.

Als je alleen de .swf file hebt, importeer je die in Swish of Flash. In Swish wordt het dan een Sprite. Open de Sprite en doe in de tijdlijn van de Sprite wat ik hierboven beschrijf.
In Flash wordt het een layer. In de tijdlijn van die layer doe je dan het bovenstaande. Alleen heet het hier Go to and Play Frame 1. Maak er een Movieclip van en hij draait onafhankelijk van de rest.

Guus.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie. via een andere site heb ik één oplossing gevonden, en die werkt (zie bijlage). jouw oplossing zal ik ook eens uitproberen, maar je hebt het veel ingewikkelder opgelost, hoor!

Bijlagen

Ja, zo kan het natuurlijk ook en het is eenvoudiger dan mijn oplossing.

Maar net zoals je in Windows alles op tenminste drie verschillende manieren kunt doen, geldt dat voor Flash en Swish ook.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan