• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pauze in een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdgr

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2001
Office versie
Microsoft 365
In een macro geef ik de gebruiker na een geprogrammeerde filteropdracht de
ruimte naar de lijst te laten kijken met "Application.InputBox ("Klik hier
als je de selectie hebt gezien")". Op zich werkt dit maar het ziet er niet
uit. Een voorbeeld vind je op www.rdg1314.nl. Klik naar op het vignet van de
Top2000 en ga in het Excel-bestand naar F2033 en klik daarin op het plaatje waar de macro aan gelinkt is, voor het voorbeeld. Niet-IE-gebruikers kunnen hem rechtstreeks downloaden via http://www.rdg1314.nl./top2000-2005.zip

Weet iemand een betere oplossing

Laatst bewerkt:
Beste rdg1314, allereerst een fijne kerst! Ik heb je bestand gezien, maar begrijp je bedoeling niet helemaal. Waar gebruik je het invoerveld voor en wat wil je bereiken?
GRTZ fun_surfer.

Ik gebruik die in de lijst onderaan, waar de gebruiker via een 'vignet' een filteropdracht geeft om te zien met welke nummers een artiest of groep in de lijst staat. Ik wil bereiken dat een gebruiker zelf bepaalt wanneer de macro doorgaat en dus de filteropdracht ongedaan maakt.

Groet en een goede tweede kerstdag,

Rob

Laatst bewerkt:
Probeersel 1 is volledig de bedoeling. Met nr 2 loopt Excel vast. Dank voor je oplossing.

Groet,

Rob

Wat is je resolutie? Ik heb het bestand gemaakt op mijn resolutie: 1280x1024, ik denk dat jij een lagere resolutie hebt en dat het dialoogvenster buiten jouw beeld is.
Ga naar programmacode en verander bij de eigenschappen van het formulier frmGezien de waarden 'top' en 'left' in lagere waarden, totdat je het venster hebt waar je hem hebben wilt, of verander de waarde 'StartUpPosition' in datgene wat jij wilt (1-midden venster, 2-midden hele scherm of 3-windows default; staat nu op 0-handmatig). Als Excel weer vastloopt, via ALT + TAB naar 'Heeft u de selectie gezien?' (je zult het venster zelf nog niet zien) en druk ENTER. Je zit weer in Excel en de gewenste handeling is doorgevoerd.
Graag gedaan, fun_surfer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan